Také v tomto případě se primátor ve své předvolební kampani zoufale snaží zachránit co se dá: po všech svých posledních aférách, např. peripetie s projektem Opencard vč. úvah o návratu ke kartám papírovým, anebo skandální pokus o nevýhodný odkup akcií Pražských služeb, se dokonce uvolil nosit tíživý primátorský řetěz, po drtivé kritice vzal tento hanácký rodák veřejně na milost i ostatní velká města při propagaci naší země; tentokrát se vytasil s nehotovým, narychlo slepeným plánem parkování.
Radní si ovšem v materiálu neopomněli schválit, že Magistrát bude sám rozhodovat, na co peníze z parkovného využije. Že se tím opět navyšuje rozpočet, který rozděluje magistrát, je zcela zřejmé. Tím roste korupční prostředí.. Výnosy mají být děleny na základě předem uzavřených smluv s jednotlivými radnicemi. Peníze z vybraných pokut za nesprávné parkování pak mají být příjmem městských částí, které budou rovněž vydávat parkovací karty.
Chybí koncepčnost, chybějí odstavná parkoviště
Zpráva mj. uvádí, že přijatá regulace byla schválena v rámci „nové koncepce“, ovšem základním rysem stylu vládnutí primátora je zarážející nekoncepčnost veškerého jeho počínání: nejprve zveřejní ukvapené závěry a zbrklá tisková prohlášení, vzápětí následuje jejich opětovné vysvětlování a odvolávání … a tak dokola.
Naše hnutí Pro Prahu neustále poukazuje na absenci komplexní dopravní koncepce hlavního města, jejíž součástí by bylo celkové pojetí parkování.
Masivnímu zavádění a rozšiřování zón placeného stání dále od užšího centra města jakožto součásti komplexního řešení mělo nutně předcházet plošné zřizování záchytných parkovišť typu P+R na okrajích stanic kolejové dopravy (metro, vlak, tramvaj). Skutečnost: odhadovaná potřeba je cca 30.000 míst, současná kapacita je pouze asi 10 %.
V předstihu se mělo zajistit vybudování odstavných parkovišť u stanic, resp. zastávek kolejové dopravy, odkud je největší příliv denní individuální dopravy, zejm. ze středočeských obcí. Samozřejmostí je provázání cenových tarifů s pražskou MHD a pokud možno zachycení co největšího počtu vozů ještě ve středočeských městech.
Naše hnutí prosazuje rovněž intenzivnější zapojení soukromých parkovišť a garáží do celého komplexního systému.
Opět musíme konstatovat, že Magistrát přezíravě vytvořil a schválil jakýsi materiál bez projednání s městskými částmi a jejich občany. Taková praxe se po nastávajících volbách nesmí opakovat.