Chci zaparkovat v širším centru Prahy, ale mám to marné. Parkování na Praze 1, 2, 3, 7 na barevných parkovacích zónách je peklo nejen pro neznalého, ale i pro místní. A schválené jsou další zóny v městských částech na Praze 6 a Praze 8. Modrá (rezidentní) zóna je snad všude. Oranžová (dvouhodinová) a zelená (šestihodinová) jsou buď již obsazené anebo nevíme kde je máme hledat.
Novinkou od konce října 2014 bude nová, čtvrtá barva, fialová (smíšené parkování). Zelená barva bude změněna (ekologická) a bude pro ekologické vozy nebo pro tzv. carsharing. Anglicky mluvící řidiči tento systém pochopí možná snadněji.
Viděl jsem systém papírových parkovacích hodin v Otrokovicích. Na vyhrazené parkovací zóně v centru tam může zaparkovat kdokoliv, kdo má zakoupené papírové parkovací hodiny a vyznačí na nich svůj čas zaparkování. Pokud je povoleno denní stání na dvě hodiny, tak do dvou hodin musí řidič odjet. Většina řidičů s touto kartou nepodvádí a ti, kteří s kartou podvádí, se dříve nebo později ocitnou na fotografii městských strážníků, kteří vykonávají práci v ulicích poctivě.
V Praze je zřizovatelem parkovacích zón hlavní město Praha, Technická správa komunikací je odpovědná za provoz, na což si ale ve výběrovém řízení vybere nějakého správce. Bylo by vhodné dát pražanům informaci, kolik procent z vybraných parkovacích poplatků doputuje vůbec do městské kasy a kolik zůstane u TSK a jeho pověřených správců.