Stavba zahrnuje kromě hlavní trasy také přeložky silnic I. třídy (I/55 Kokory – Přerov), II. třídy (II/436 Čekyně – Přerov, II/437 Dolní Újezd – Lipník nad Bečvou – Trnávka) a několika silnic III. třídy. V trase jsou situovány čtyři mimoúrovňové křižovatky (MÚK), z nichž první, MÚK Žernov, je pouze provozní křižovatkou pro všesměrné připojení SSÚD Přerov, které bude zajišťovat údržbu na tomto úseku D1. Součástí stavby je také velká oboustranná odpočívka.
Díky tomu vznikne u Lipníku nad Bečvou dopravní uzel
„Nový úsek úplně propojí dálnici D1 od Přerova a D47 od Ostravy s rychlostní komunikací R35 od Olomouce a se silnicí I/47. Díky tomu vznikne u Lipníku nad Bečvou dopravní uzel, který spojí mezinárodní tranzitní síť s místní infrastrukturou,“ upozorňuje ministr dopravy Dan Ťok.
Stavba prochází u Prosenic úložištěm teplárenského popílku, který bude částečně vytěžen a po úpravě zabudován do sendvičové konstrukce násypového tělesa hlavní trasy. Tento materiál prošel mnoha laboratorními testy a získal certifikát podle nařízení REACH, což znamená, že se nejedná o odpad, ale o zpětně získanou látku vhodnou k dalšímu použití.
Stavba je navržena k zařazení do Operačního programu Doprava a bude spolufinancována z Fondu soudržnosti.
Data o stavbě
Délka: 14 312 m
Kategorie: D 26,5/120
Plocha vozovek: 321 800 m2
Celkový počet stav. objektů: 216
Předpokládaná cena stavby: 4.970.106.000,- Kč bez DPH
Vítězná nabídková cena (Skanska a.s.): 2 717 043 775,34 Kč bez DPH
Délka záruční doby: 120 měsíců
Zprovoznění stavby: 07/2018