Česká republika tak na dopravní stavby získá celkem 589 milionů eur, což je o více než dvojnásobnou částku, kterou ČR získala v předchozím období. Jde o výrazné zlepšení, na které je třeba navázat ve třetí výzvě, aby ČR vyčerpala 100% z kohezní části fondu CEF.
„Je to velký úspěch. Evropská komise schválila 26 českých projektů, což je nejvíce za všech zemí EU. Přestože výhody z našeho členství v EU nespatřuji jen v rovině finančních příjmům, je velmi důležité, aby se lidé sami mohli přesvědčit o výhodách, které z něj plynou právě v době, kdy slýcháme nesmyslné zpochybňování našeho členství v unii,“ řekl Pavel Telička.
Evropská komise v červnu schválila financování ve výši 6,7 miliardy eur. Přestože Polsko a Maďarsko získalo více peněž, nejvyšší počet schválených projektů předložilo české ministerstvo dopravy.
Z prostředků CEF se bude financovat především modernizace železničních koridorů, např. tratě Plzeň-Domažlice a Brno-Přerov. Peníze půjdou i na dálnice D52 na rakouské hranice u Mikulova a na D11 z Trutnova do Polska.