Zástupci obou měst ocenili, že oproti dřívějšku stát v poslední době uvolňuje významné finanční prostředky na opravy a údržbu zanedbaných komunikací. Dálnice D5 patří mezi nejvytíženější dopravní tepny v zemi a některé její části se již dostaly do posledního cyklu své životnosti. „Musíme dohnat dluh z minulých let, kdy se obnova dálniční sítě hodně zanedbala. Do oprav proto nyní systematicky investujeme. Bohužel druhá strana mince je, že řidiči často trpí v uzavírkách. Cílem je, abychom plány oprav co nejvíce s městy a kraji koordinovali a dopady na řidiče tak alespoň omezili,“ uvedl ministr Ťok.
Hlavní fáze oprav na D5 v okolí Berouna je již ukončena. Stavbaři oproti původně plánovanému termínu zkrátili o šest týdnů práce na dalším opravovaném úseku D5 mezi Cerhovicemi a Mýtem. Tento úsek je tedy od 19. srpna též bez omezení a doprava je vedena ve dvou jízdních pruzích v obou směrech.
Ministr Ťok se starostou Berouna Ivanem Kúsem a starostou města Králova Dvora Zdeňkem Vychodilem řešil rovněž otázku dalšího zklidnění automobilové dopravy v aglomeraci. „Obecně jsem zastáncem toho, aby řidiči i pro místní dopravu využívali dálnici, pokud je v bezprostřední blízkosti. Motoristům bychom v tom neměli klást překážky, takže vážně zvažuji rozšíření výjimek ze zpoplatnění pro osobní auta, která by se týkala právě i dálnice D5 u Berouna,“ řekl Ťok.