„Požádal jsem paní velvyslankyni, aby využila svých možností a informovala vedení firmy MOTA, že situace je tady vážná a že by se tím měli vážně zabývat. Utéct od takové zakázky není chování slušné firmy. Paní velvyslankyně mě informovala o tom, že majitel a šéf firmy pan Mota je ochoten přijet do České republiky a o věci jednat,“ řekl ministr Ťok.
Na schůzce s nejvyšším vedením firmy je podle ministra nutné hledat řešení problému, nikoliv před ním utíkat. „Měli bychom najít cestu, aby se firma vrátila na stavbu a dostála svým závazkům. Nechceme se dlouze soudit, potřebujeme, aby se stavělo,“ dodal ministr.
Podle ministra dopravy byl odchod firmy MOTA-ENGIL od rozestavěné stavby nečekaný krok. Konsorcium nabídlo v soutěži na stavbu nízkou nabídkovou cenu, opakovaně ji ale obhajovalo jako reálnou. Navíc minulý týden byl předložen harmonogram prací k dokončení celé stavby a byl také nedávno představen první dostavěný úsek silnice.
„Obchvat měl začít sloužit lidem už v září příštího roku a jeho úkolem je vyvést tranzitní dopravu z centra Třince. Očekávám, že se tak významná portugalská stavební firma k tomu nakonec postaví čelem a projekt dostaví,“dodává ministr.
Stavba silnice I/11 v úseku Oldřichovice-Bystřice byla zahájena v srpnu 2014 spolu se stavbou I/11 Nebory-Oldřichovice. Projekt je podpořen z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Celková délka stavby je 6,2 kilometrů a na trase je 12 mostních objektů, jedna mimoúrovňová křižovatka a 18 protihlukových stěn. Podle smlouvy měla stavba stát 1,7 miliardy bez DPH.