ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

14.11.2016 12:29:00

Kolega Birke mě pobavil... Pokud to tedy vůbec psal on

Kolega Birke mě pobavil... Pokud to tedy vůbec psal on

Reakce ministra Ťoka na článek poslance Birkeho z ČSSD:

Tvrzení v článku: Andrej Babiš hájí svého ministra dopravy Ťoka všemi možnými i nemožnými způsoby. Vrcholem jeho argumentačního eskamotérství je veřejné přiznání, že „celá země je rozkopaná“. Zapomněl přitom dodat, že jednotlivé opravy vznikají naprosto neřízeně a chaoticky, což na českých dálnicích a silnicích způsobuje stále se opakující kolapsy. Není právě toto jeden z mnoha důvodů, proč by pan Ťok měl ze své funkce odejít?

Dan Ťok: Pan kolega Jan Birke mě, musím říct, pobavil - pokud to tedy psal on. Jen neinformovaný člověk může kritizovat, že se intenzivně opravuje a dohánějí dluhy minulosti. Minulé vlády, ať už centrální nebo krajské, nepochopitelně šetřily na opravách silnic a tak způsobily pomalou degradaci silniční sítě, které si řidiči určitě všimli. Proto dnes investujeme do oprav velké částky - zejména proto, abychom toto chátrání silniční sítě zastavili a naopak ji zlepšili. Pro kraje SFDI uvolnil vůbec poprvé v historii 7,4 miliardy Kč na opravdu silnic 2. a 3. tříd bez ohledu na to, že na postech hejtmanů byli samí sociální demokraté. A je&s caron;tě jedna věc: nepředpokládám, že by snad pan kolega Birke nikdy neslyšel o systému hospodaření s vozovkou, ale pokud ano, ať přijde na návštěvu ŘSD a my mu to rádi vysvětlíme.

Tvrzení v článku: Bohužel další výroky pana Babiše bránící ministra dopravy již tak zábavné nejsou a není možné nad nimi mávnout rukou:

1) ČSSD nedělala a nechce na ministerstvu dopravy dělat nějaké kšefty. ČSSD nikdy neuvedla, že by na ministerstvo dopravy chtělo svého člověka. Ctíme koaliční dohodu: ministerstvo dopravy patří hnutí ANO. Jenom zdvořile říkáme: Prachař ani Ťok nebyly dobré volby. Zkuste to napotřetí, snad už to vyjde. Občané by si to zasloužili.

Dan Ťok: Nominanti ČSSD v orgánech státních podniků v gesci ministerstva dopravy ukazují, jak opravdu „nechtějí“ dělat v rezortu dopravy žádné kšefty. Nejhezčí příklad: lidé kolem pana premiéra zařídili, že České dráhy musely zaplatit Škodě Transportation 1,2 miliardy za to, že dostaly nasmlouvané lokomotivy o pět let později a ty úžasné lokomotivy ani nesmí přes hranice do Německa. To je neuvěřitelný příklad, o kterém se bude jednou vyučovat.

Tvrzení v článku: 2) Prodloužení smlouvy s firmou Kapsch je důkazem neschopnosti hnutí ANO problém s mýtem řešit, nikoliv naopak, jak říká pan Babiš. Výsledkem totiž je: 1) pokuta od ÚHOSu ve výši 1 000 000 korun (zaplatí daňoví poplatníci), 2) další pokračování nevýhodné smlouvy bez transparentního výběrového řízení s firmou Kapsch (zaplatí daňoví poplatníci), 3) žaloby ze strany společnosti SkyToll (případné prohry zaplatí daňoví poplatníci), 4) otevřené výběrové řízení, kde by stát získal nejlepší nabídku na provozován&iacu te; mýta, v nedohlednu (zaplatí daňoví poplatníci). 

Dan Ťok: Tady se pan kolega Birke, je-li autorem opravdu on, opět mýlí. On sám, i další členové ČSSD, na záznam uvedli, že chápou, že se soutěž nedala vypsat a že nám nezbylo nic jiného než postup, který jsme zvolili. Když někdo podepíše smlouvu tak, že nepočítá se svým koncem, tak vám nezbývá, abyste dodatkem upravili její podmínky tak, aby se soutěžit dalo - a to my jsme podepsáním dodatku s Kapschem udělali. Navíc se v dokumentu bohužel lže i nadále. 1) Zaplacením pokuty od UOHS škoda, kterou by platili daňoví poplatníci, nevzniká. Je to platba z jedné kasy státu do druhé. 2) Daňoví po platníci zaplatí Kapschi za další tři roky provozu o 1,5 miliard méně - takže ušetříme a hlavně nebudou muset platit 10 miliard, které by se nevybraly ročně, kdyby SkyToll dosáhl svého. 3) Velmi by mě zajímalo, jaké žaloby Sky Toll podá. Ta stížnost u EK je jenom PR a i právníci Sky Tollu vědí, že se vypsaného jednacího řízení bez uveřejnění nemohli účastnit. Takže ani nikdy nemohli vyhrát. 4) otevřené výběrové řízení se připravuje a Sky Toll se do něj v příštím roce bude moci přihlásit.

Tvrzení v článku: 3) ČSSD není žádným způsobem spojena se společností SkyToll. Pokud pan Babiš říká, že ano, měl by uvést důkazy nebo mlčet. Ve skutečnosti nabídl SkyToll provozovat mýto o 20 % levněji než Kapsch. Místo toho přišlo podepsání nové smlouvy s Kapschem v neděli mimo úřední dny a hodiny tak, aby se případné námitky konkurence eliminovaly. Vrcholem Ťokova alibismu bylo, že smlouvu nepodepsal on, ale jeho náměstek.

Dan Ťok: Že je Sky Toll spojen s ČSSD, pan pan Birke určitě dobře ví, zná jejich podklady a ví, co budou jejich další kroky. Nicméně na jeho větu, že Sky Toll nabídl provozovat mýto o 20 % levněji než Kapsch, bych rád uvedl dvě fakta. Ministerstvo dopravy nikdy od Sky Toll oficiální nabídku nedostalo a navíc my jsme od Kapsche dostali slevu 28%. Tak jak se v ČSSD počítá?

Tvrzení v článku: 4) Stará moudrost říká „podle sebe, soudím tebe“. Pan Babiš má zřejmě obsesivní představu, že se všichni chovají jako Agrofert. Ten získal v posledních deseti letech veřejné zakázky až za 35 miliard korun. Není to právě pan Babiš a Agrofert, kdo dělá kšefty a parazituje na státu a ČSSD je jediná strana bránící mu v tom, aby republiku zcela ovládl? Pak by totiž jeho výroky dávaly smysl….

Dan Ťok: Útoky na Andreje Babiše jsou smutným folklorem koaličních partnerů z ČSSD a už vůbec nestojí za komentář. Tenhle mi navíc připadá dost odbytý. Asi se to kolegům z ČSSD psalo dost ztuha.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 1 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama