"Nejvíc se už rozeběhly práce na úseku mezi Velkou Bíteší a Devíti křiži, kde je ukázkově provoz sveden do celkem čtyř pruhů, po dvou v každém směru. Stavaři postupně rozebírají starou silnici a chystají se pokládat novou. Tento úsek modernizace s číslem 22 doděláme do července, kdy se řidiči už projedou po 5,5 kilometrů dlouhé nové dálnici," říká ministr dopravy Dan Ťok.
Na dalších úsecích D1 postupně stavaři omezují provoz tak, aby mohli upravit dopravní značení na vozovce, osadit mobilní svodidla a zajistit průjezdnost ve dvou pruzích v každém směru. "Dočasně, po dobu dvou až třech dní, je při úpravě značení nutné svést dopravu do jednoho pruhu, což i dnes způsobilo u Velkého Beranova směrem z Brna na Prahu několikaminutovou kolonu. Při všech letošních modernizacích bude ale vždy po přeznačení režim provozu dva plus dva pruhy a omezení rychlosti na 80 km/h. Dodržováním této rychlosti mohou řidiči omezením v klidu projet. Děkuju všem řidičům za jejich trpělivost, uvidí, že se jim na nové D1 brzy pojede mnohem líp," dodává Ťok.
Kromě úseku č. 22 se rozebíhají práce také na úseku 06 mezi sjezdy na 49. kilometru na Psáře a 56. kilometru na Soutice a na úseku modernizace č. 15 mezi sjezdy na 112. kilometru na Jihlavu a exitem 119 na Velký Beranov. Pokračovat budou také práce z minulého roku na úseku č. 18, což jsou exity 134. na Měřín a 141. na Velké Meziříčí, západ. V průběhu března a dubna také stavbaři začnou pracovat na dalších třech nových úsecích modernizace nejstarší české dálnice, konkrétně na č. 4, 10 a 20 (podrobnosti ZDE).
"Všechny práce na modernizaci budou probíhat ve dvou směnách tak, aby byl co nejefektivněji využitý čas a kapacita stavebních firem. O víkendech a v noci je pak možné dělat některé bourací a stavební práce, pokud nebude stavba rušit hlukem okolní obce. Stavební firmy mají zároveň sankce za nedodržení termínů, které budeme případně uplatňovat," doplňuje ministr dopravy Dan Ťok.
Dopravní situaci dnes bohužel výrazně zkomplikovala tragická nehoda, která na 124,5 kilometru dálnice D1 mezi Měřínem a Velkým Beranovem ve směru na Prahu zablokovala provoz na dvě hodiny. Vedoucí BESIP Martin Farář k jízdě ve zúžených úsecích uvedl: „Zúžení je místo, kde může snadno nastat nestandardní situace. Řidič by tedy měl zpomalit jízdu, zvýšit vzdálenost mezi vozidly a být více ostražitý, aby dokázal reagovat na náhlé změny.“