Ing. Mgr. Milan Šarapatka, Ph.D.

  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,76. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.07.2017 8:34:34

Chtějí nás otrávit. Braňme se!

Chtějí nás otrávit. Braňme se!

Zatímco se Němci ládují lančmítem z pravého vepřového, českým spotřebitelům jeho dánský výrobce servíruje drůbeží separát. Změňme to!

 

Ministr zemědělství Marián Jurečka (KDU-ČSL) se v rámci předvolební kampaně pustil do exemplárního boje proti „šmejdům“ mezi zahraničními dodavateli potravin do našich (také zahraničních) supermarketů. Inu volby se kvapem blíží a je potřeba něčím viditelným zaujmout, aby si nás volič všimnul.  Proč mu ale 3 a půl roku, co působí ve funkci ministra,  šizení našich zákazníků cizími  prodejními řetězci a  výrobci nevadilo?

Že jsou potraviny i další spotřební zboží v Německu, Rakousku a jinde kvalitnější a přitom mnohdy  levnější než u nás, je známo již dávno. Ne nadarmo jezdí obyvatelé příhraničních oblastí i fajnšmekři z Prahy na nákupy ve velkém například do Drážďan.

Ať chceme nebo ne, ať s tím souhlasíme nebo ne, je to jako v Cimrmanově hře „Afrika“. Západní země a podnikatelé se ke střední Evropě chovají jako kdysi ke svým koloniím v Africe. Jejich vlády a Brusel nám poroučejí a vyhrožují, podnikatelé k nám vyvážejí nekvalitní zboží a vyvážejí levnou pracovní sílu. Tak jako dříve do Afriky vyváželi levné barevné látky, korálky a hřebíky, tak k nám dnes vozí třeba nekvalitní nebo přímo nejedlé rybí prsty a jogurty.

Jak se ale proti tomuto komplotu zahraničních výrobců a prodejců bránit? Ministr Jurečka nám totiž určitě nepomůže. Tomu nejde o naše blaho ale jen o hlasy voličů v nadcházejících volbách. Jakmile bude po volbách, zavře se nad jeho dnešní kampaní voda.

Zbývá nám proto jenom jediné, a to bojkot nekvalitního nebo předraženého zboží! Musíme se bránit sami! Jakmile se proto dovíme o nějakém produktu, který je méně kvalitní než totožný třeba v Německu (dnes se to seznamy takových výrobků v novinách jen hemží), nekupujme ho. Buďme nároční a zásadoví. Jenom tak donutíme výrobce, a není vlastně rozhodující, zda české nebo cizí, aby se k nám začali konečně chovat jako k jejich váženým zákazníkům a drželi se konečně hesla „náš zákazník, náš pán“.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama