Ministr zemědělství Marián Jurečka (KDU-ČSL) se v rámci předvolební kampaně pustil do exemplárního boje proti „šmejdům“ mezi zahraničními dodavateli potravin do našich (také zahraničních) supermarketů. Inu volby se kvapem blíží a je potřeba něčím viditelným zaujmout, aby si nás volič všimnul. Proč mu ale 3 a půl roku, co působí ve funkci ministra, šizení našich zákazníků cizími prodejními řetězci a výrobci nevadilo?
Že jsou potraviny i další spotřební zboží v Německu, Rakousku a jinde kvalitnější a přitom mnohdy levnější než u nás, je známo již dávno. Ne nadarmo jezdí obyvatelé příhraničních oblastí i fajnšmekři z Prahy na nákupy ve velkém například do Drážďan.
Ať chceme nebo ne, ať s tím souhlasíme nebo ne, je to jako v Cimrmanově hře „Afrika“. Západní země a podnikatelé se ke střední Evropě chovají jako kdysi ke svým koloniím v Africe. Jejich vlády a Brusel nám poroučejí a vyhrožují, podnikatelé k nám vyvážejí nekvalitní zboží a vyvážejí levnou pracovní sílu. Tak jako dříve do Afriky vyváželi levné barevné látky, korálky a hřebíky, tak k nám dnes vozí třeba nekvalitní nebo přímo nejedlé rybí prsty a jogurty.
Jak se ale proti tomuto komplotu zahraničních výrobců a prodejců bránit? Ministr Jurečka nám totiž určitě nepomůže. Tomu nejde o naše blaho ale jen o hlasy voličů v nadcházejících volbách. Jakmile bude po volbách, zavře se nad jeho dnešní kampaní voda.
Zbývá nám proto jenom jediné, a to bojkot nekvalitního nebo předraženého zboží! Musíme se bránit sami! Jakmile se proto dovíme o nějakém produktu, který je méně kvalitní než totožný třeba v Německu (dnes se to seznamy takových výrobků v novinách jen hemží), nekupujme ho. Buďme nároční a zásadoví. Jenom tak donutíme výrobce, a není vlastně rozhodující, zda české nebo cizí, aby se k nám začali konečně chovat jako k jejich váženým zákazníkům a drželi se konečně hesla „náš zákazník, náš pán“.