Především nedokončené dálniční úseky D49 a D55 nebo dopravní situace v Otrokovicích, které díky hospodářskému rozkvětu celého regionu trápí mimořádná intenzita dopravy. Pro mnohé řidiče by přitom bylo jednodušší objet město po dálničním obchvatu. Určitě efektivnější, ale ne ekonomičtější.
Když projíždím po dálnici kolem Otrokovic, na první dobrou mě napadá: není poloprázdná dálnice tak trochu zbytečná? A když jedu do centra, v duchu počítám řidiče, kteří stojí v dlouhých kolonách pravděpodobně jen proto, že se jim nákup dálniční známky pro cestu kolem města nevyplatí. Jsou to hlavně občané města a blízkého okolí.
Proto jsem se rozhodl iniciovat jednání o zrušení dálničního poplatku na obchvatu Otrokovic. Spolu s místostarostou města Jiřím Veselým jsme jednali s Ministerstvem dopravy, aby svůj postoj k obchvatu přehodnotilo. Poplatky, z nichž se financuje údržba a výstavba dálnic, mohou sloužit zároveň k regulaci dopravy, zejména v průmyslových aglomeracích. Když někdo jezdí v regionu do práce nebo na nákupy jen pár kilometrů, měli bychom mu umožnit bezplatnou jízdu po dálnici. Přínosy by byly jednoznačné, od zlepšení ovzduší až po bezpečnost chodců, hlavně dětí, kteří musí přecházet přeplněné silnice při cestách do školy nebo na kroužky.
Podobnou situaci vloni řešilo Ministerstvo dopravy na Kroměřížsku. Na základě mého apelu, ale i dalších politiků z regionu, zrušilo dálniční poplatky na obchvatu města, což přineslo výrazné zklidnění dopravní situace i zlepšení životního prostředí v Kroměříži.
Radek Vondráček, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR