Navíc lze odhadnout, že vlastní stavba tunelu potrvá 8-10 let, kdy by se po Veslařské vozila vytěžená hornina. Spolu se stavbou železničního mostu by došlo k výrazné dopravní zátěži těžkými auty a stavebními stroji v Jundrově.
Tento plán je stále některými skupinami zelených a jiných politiků podporován, přestože již vláda Miloše Zemana rozhodla roku 2002 o umístění hlavního nádraží u řeky Svratky v poloze dnešního dolního nádraží u autobusového nádraží Zvonařka, které se nedotkne Jundrova. Rozhodnutí vlády Miloše Zemana bylo zelenými zpochybňováno a vyústilo ve dvě referenda v roce 2004 a 2016, kdy většina voličů odmítla podpořit zelené. I nynější vláda podpořila rozumnou variantu u řeky Svratky. Nadále se však ozývají hlasy, které kritizují vládní rozhodnutí a chtějí opět vrátit do hry variantu Petrov s tunely přes Jundrov.
Plán vedení vysokorychlostní železnice přes Jundrov hodnotíme jako faktickou vraždu Jundrova. Proto sociální demokracie, Moravané a Strana soukromníků spojení v kandidátce Společně proti tunelům v Jundrově jsou proti tomuto plánu, jenž podpořili zelení.
Svým hlasem pro kandidátku Společně proti tunelům v Jundrově pomůžete záchraně Jundrova před zelenou betonovou lobby. Jinak se totiž fantasmagorická tunelová stavba přes Jundrov nedá vysvětlit. Každý může vidět průběh jiných opatření prezentovaných jako ekologická politika - kšeft solárních elektráren či žlutých polí pro biosložky paliv. To vše je placeno všemi ve prospěch několik jedinců.
Kandidáti Společně proti tunelům v Jundrově jednoznačně podporují umístění hlavního nádraží v poloze u řeky Svratky, kdy je vedení vysokorychlostní železnice na Prahu navrženo mimo Jundrov jižním připojením podél dálnice D1.