Modernizace trati se přizpůsobí potřebám nízkopodlažních tramvají a sníží hluk a vibrace z provozu.
První etapa od 11. dubna do 17. dubna uzavře pro tramvajovou dopravu úsek z Hradčanské na Strossmayerovo náměstí, kde bude jezdit náhradní denní autobusová linka X1. „Strossmayerovým náměstím denně projedou stovky tramvají. Modernizace hlučnou křižovatku ztiší a také sníží vibrace z provozu, které pociťují lidé v okolí,“ vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Vymění se trojkolejné rozvětvení od ulice Milady Horákové a spojovací oblouky směrem k nábřeží Kapitána Jaroše. V celém vyloučeném úseku z Hradčanské se také zbrousí vlnkovitost kolejnic a opraví se svary.
„Žádná uzavírka není radostná, ale dobrou zprávou je, že se tady omezení dopravy podařilo zkrátit na minimum,“ řekl starosta Prahy 7 Jan Čižinský. „Naplánované práce jsou podstatné nejen z hlediska snížení hlučnosti provozu tramvaji, ale také pro zvýšení kvality kolejiště, kterou vyžadují moderní nízkopodlažní tramvaje,“ doplnil Jan Čižinský.
Pro cestující jsou připraveny informační leták, tabule v českém a anglickém jazyce a hlavně informátoři, kteří budou v prvních dnech výluky cestujícím radit, kde najdou svůj spoj.
V rámci druhé etapy od 18. dubna do 4. května se provoz tramvají zastaví na nábřeží Kapitána Jaroše. Tramvaje z Letné budou odkloněny na Vltavskou a linka č. 17 bude odkloněna ze Staroměstské. Měnit se bude také kolejové křížení uprostřed další části křižovatky Strossmayerovo náměstí a oblouky v křižovatkách Dukelských hrdinů x Kostelní a Dukelských hrdinů x nábřeží Kapitána Jaroše. „Úsek kompletně doobměníme v době velikonočních prázdnin, kdy je doprava klidnější. Po nových kolejích na celé křižovatce Strossmayerovo náměstí se Pražané svezou od úterý 23. dubna,“ řekl Adam Scheinherr. V celém úseku od Letenského tunelu na Strossmayerovo náměstí také proběhne broušení kolejnic a opravy povrchů tramvajové trati. Nábřeží Kapitána Jaroše zůstane uzavřeno do 4. května.
Poslední etapa zmodernizuje úsek mezi Letenským tunelem a náměstím Republiky. Od 5. května do 16. května budou tramvaje odkloněny přes Hlávkův most. „Vyměníme dvoukolejné rozvětvení včetně spojovacích oblouků před Letenským tunelem, spojovací oblouky vyměníme také na náměstí Republiky. Stejně jako v předchozích úsecích také tady využijeme výluku ke zbroušení vlnkovitosti a opravě povrchů, abychom prodloužili životnost kolejí,“ popsal technický ředitel Dopravního podniku Praha Jan Šurovský.
Do poloviny července bude také pokračovat modernizace tramvajové trati v dolní části Vinohradské ulice, od června se pak začne opravovat silně poškozený úsek v Nádražní ulici, kde dnes musí tramvaje projíždět sníženou rychlostí.
První etapa
Změny tras tramvajových linek
Linky č. 1 a 25 budou v úseku Strossmayerovo náměstí – Hradčanská odkloněny přes zastávky Čechův most, Malostranská (na nábřeží Edvarda Beneše) a Chotkovy sady.
Linky č. 8, 91 a 96 budou v úseku Dlouhá třída – Hradčanská odkloněny přes zastávky Čechův most, Malostranská (na nábřeží Edvarda Beneše) a Chotkovy sady.
Linka č. 12 bude zrušena (v úseku Chotkovy sady – Sídliště Barrandov je nahrazena posílenou linkou č. 20 a v úseku Strossmayerovo náměstí – Výstaviště Holešovice linkou č. 26).
Linka č. 26 bude ve směru z centra ze zastávky Strossmayerovo náměstí odkloněna přes zastávky Vltavská, Pražská tržnice, Dělnická a Nádraží Holešovice do obratiště Výstaviště Holešovice (v úseku Hradčanská – Divoká Šárka je nahrazena posílenou linkou č. 20).
Změny v zastávkách tramvají
Zřizuje se v obou směrech zastávka Malostranská – na nábřeží Edvarda Beneše.
V denním provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X1 v trase Strossmayerovo náměstí – Letenské náměstí – Hradčanská. V nočním provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X91 v trase Náměstí Republiky – Strossmayerovo náměstí – Letenské náměstí – Hradčanská.