Náročná rekonstrukce za 156 milionů korun začala v srpnu 2014. Část u nákupního centra bude otevřena již ve čtvrtek 29. října 2015 v 17 hodin, celá stavba pak v pondělí 2. listopadu.
"Jsem rád, že opatření, která byla nastavena po kolapsu u Olympie, znamenala, že se žádný další už neobjevil. Chci poděkovat na prvním místě řidičům z Brna a okolí, kteří dodržovali pokyny policie a silničářů. Nejdůležitější zprávou pro řidičskou veřejnost je, že práce, které jdou za Jihomoravským krajem a naší Správou a údržbou silnic, končí o tomto víkendu a od 2. listopadu bude obnoven provoz na celém úseku silnice II/152 Chrlice – Modřice - Želešice," uvedl hejtman Michal Hašek s tím, že klíčové mosty byly v mnohem horším stavu, než se původně předpokládalo.
Silnice vybudovaná v sedmdesátých letech minulého století spojuje dálnici D2 a rychlostní silnici R52.
"Oprava začala před rokem a žádné vážně dopravní problémy jsme nezaznamenali. Až teď. Komplikace začaly ve chvíli, kdy Ředitelství silnic a dálnic začalo s opravou dálnice D2 a D1. ŘSD s námi nekomunikuje, ale pouze oznamuje. Chci vyzvat ŘSD, aby komunikovalo a dojednávalo věci, protože objížďky, které plánují po krajských komunikacích II. a III. třídy, nám pouze oznamují, a to v nejkratší možné době před zahájením jejich akcí," upozornil náměstek hejtmana Zdeněk Pavlík.
Ten se dopisem obrátí přímo na ředitele brněnské pobočky. "Ve funkci jsem sedm let a pět let byla spolupráce s ŘSD výtečná. My jsme se informovali vzájemně, navštěvovali, společně jsme řešili problematické úseky, nebezpečná místa a podobně. Spolupráce utichla výměnami oblastních ředitelů ŘSD a v současné době je na bodu nula," doplnil náměstek.
Koordinace staveb bude také tématem hejtmana Michala Haška a Asociace krajů při dalším jednání na ministerstvu dopravy.
"Kauza souběhu dopravních akcí v Brně povede nejen mne, ale i Asociaci krajů k debatě s ministrem dopravy, jak vymezit pravidla ke koordinaci významných dopravních staveb, aby žádná území v České republice nebyla dotčena tak velkou investiční činností, respektive tím, že nedojde k úplné koordinaci mezi jednotlivými veřejnými investory," sdělil.
Co se týče projednávání dopravního značení a uzavírek, tak vždy dochází k vzájemnému informování mezi Krajským úřadem Jihomoravského kraje a Policií České republiky.
Postup výstavby:
V roce 2014 byly dokončeny rekonstrukce dvou mostů, a to mostu 152-049 přes železniční trať a mostu 152-050 přes náhon včetně souvislé opravy krytu vozovky v mezilehlé části silnice.
V roce 2015 byl vybudován provizorní most přes řeku Svratku a zahájeny stavební práce na přestavbě zbývajících čtyř mostních objektů.
Zejména stavební stav nosných konstrukcí mostů nad dálnicí D2 a rychlostní silnicí R52 se ukázal ještě horší, než se předpokládalo. Po odkrytí nosných prvků bylo nutné provést opětovnou diagnostiku a realizovat opatření, která zabrání destrukci objektů.
U mostu nad dálnicí D2 bylo nutné provést dodatečné podepření konstrukce a u mostu přes R52 dokonce provést stavbu nové opěry a zesílení spodní stavby.
Při organizaci dopravy na mostu 152-052 přes dálnici D2 byl s ohledem na dopravní důležitost objektu akceptován požadavek zachovat po celou dobu výstavby průjezdnost alespoň v jednom jízdním pruhu. Stavební práce byly realizovány po polovinách vozovky a doprava byla v nezbytném čase řízena semafory. Pouze pro dny 23. – 28.10. 2015 byla odsouhlasena úplná uzávěra mostu, která umožní pokládku finálních vrstev vozovky. I v tyto dny bylo ale nutné zachovat průjezdy autobusů.
Je předpoklad, že nejpozději od čtvrtka 29.10.2015 bude po mostu nad dálnicí D 2 obnoven veškerý silniční provoz.
Termín na dokončení zbývajících objektů na silnici II/152 je stanoven k 31.10.2015. K tomuto datu je předpoklad, že budou dokončeny i stavební práce na mostu přes rychlostní silnici R 52 a od pondělí 2.11.2015 bude obnoven silniční provoz v celém úseku silnice II/152 Chrlice – Modřice – Želešice.