Doprava
Dobrý den pane doktore. Můj známý je zaměstnán u firmy zabývající se mezinárodní kamionovou dopravou. Neustále si stěžuje že mu dispečer nařizuje aby se vyhýbal placeným úsekum-tedy dalnicim. Musí tedy využívat i silnice nižších tříd. Nejenže je to pro něj pritezujici ale samozřejmě to má dopad i na tyto komunikace a obce kterými tyto mnohdy vysokotonazni kamiony projíždějí. Jaké by bylo podle Vás ideální řešení této situace?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
15.05.2017 15:58:56 - PhDr. Miroslav Sládek
Dobrý den,ideální řešení sice neexistuje, ale lze najít kompromis. Veškerý zahraniční tranzit musí být na vstupu de republiky naložen na vlak a na výstupu opět vypuštěn na silnici. Tím se ušetří jak povrch dálnic a zmenší se provoz, takže jej více budou moci využívat pro osobní dopravu a dopravu vnitrostátní. Poplatek by se měl platit, ale v podstatně menší míře. Ale muselo by to býr někde znát, to jest musí se celá částka věnovat na údržbu a modernizaci. Řešení není nutit řidiče, aby jezdili po okresních silnicích. Protože tam je provoz horší, více nebezpečných situací a tím pádem i větší opotřebování psychiky řidičů. Toto by odstranilo zpoplatnění i menších silnic a to jen pro kamiony.Takto pojaté komplexní řešení ovšem chce odpoutat se od příslušných lobby. Ministrem dopravy je majitel firmy, která provádí opravy dálnic. Sponzorem ANO je velkodopravce Jančura, atd.