Ing. František Laudát

Předseda Klubu angažovaných nestraníků (KAN)
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,62. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

01.06.2017 14:14:15 - simír

mýto

EU nyní přichází s tím, že mýto by mělo být i pro osobáky. Někde to sice tak už funguje, ale dokážete si představit, že by tomu bylo tak i u nás?!

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Venda3

Odpověď

07.06.2017 14:26:19 - Ing. František Laudát
Ano, dokážu si to představit. Technická řešení jsou již dnes snadná. Jsem ale zásadně proti. Jednak by to znamenalo de facto vypsání nové plošné daně, takže proč montovat nový technický systém ? Další daň by se přirozeně promítla do cen zboží a zejména služeb. Tudíž spotřebitelé by na to doplatili hnred dvakrát. Pokud by se zpoplatnění týkalo např. jen dálnic a silnic I. třídy, více dopravní zátěže by se přeneslo na silnice nižších tříd, což by vedlo ke zvýšení nehodovosti včetně nejtěžších dopravních nehod se smrtelnými následky. Na dálnicích s oddělenými jízdními pruhy je totiž bezpečnost 8x větší. Dále by se zhoršily dopady ekologické zátěže na obyvatele měst, obcí a na přírodu. Koncentrace aut na dálnici umožňuje mírnit hlukové dopady a další zatížení životního prostředí. To zpravidla u silnic nižších tříd je vyloučené, nebo velmi omezené. Takže shrnuto – možné to je, ale velmi to nedoporučuji.

Laudát