Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

10.09.2024 13:05:05 - laco

A jak to vidíte Vy?

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) se vyslovil pro přijetí do naši legislativy některých částí evropské směrnice, která se týká rozšíření systému emisních povolenek i na další, běžné pro fyzické osoby oblasti života. Tyto emisní povolenky se mají vztahovat i na pohonné hmoty do automobilů a dalších motorových vozidel, což se negativně promítne do finančního rozpočtu téměř každé rodiny v ČR. Ke zdražení pohonných hmot se ministr Dvořák vyjádřil v tom stylu, že lidé prostě nebudou tolik jezdit a že nedáme vydělat Rusku. S ohledem na skutečnost, že značná část občanů je i z důvodu omezování hromadné dopravy závislá na provozování vlastních dopravních prostředků a i s ohledem na to, že z důvodu sankcí vůči Rusku na dovoz ropy ČR téměř žádnou ropu z Ruska nekupuje, jsem nepochopil, zda vyřčená slova myslel ministr Dvořák vážně, nebo si pouze z lidí dělá legraci.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

12.09.2024 21:56:05 - Ing. Antonín Seďa
 Obávám se, že nejen ministrM.Dvořák, ale celá naše vláda, si v tomto směru nedělají legraci. Právě naopak v tichosti připravuje změny, které emisní povolenky zavedou nejen na pohonné hmoty, ale i na plyn, uhlí či dřevo. Před volbami o tom takto otevřeně nemluví, ale po volbách je stoprocentně zavedou. Negativní dopady budou nejen na domácnosti, ale i na firmy či na cenu potravin a zboží. A opět se sníží konkurenceschopnost naší i evropské ekonomiky. Přitom emise v Evropě předtsavují 4% světového znečištění. A jakoby se zapomělo, že výroba a zavedení solární enerie či elektromobilů způsobují znečištění životního prostředí také. V politice jsem se naučil, že je třeba si vždy položit otázku"Komu ku propěchu", protože vždy za tím hledej peníze a zisky. A ty ukazují, kdo na tom nejvíce vydělává a v čí zájmy politici tyto změny prosazují. Nikde jsem nečetl, o kolik procent denně zhoršuje životní prostředí válka na Ukrajině či ndměrná výroba zbraní a munice. To, že Ukrajina nejprve "zdražila" tranzit ruského plynu a ruské ropy přes své území, zvýšilo ceny pro konečného zákazníka. Dnes zvažuje Ukrajina uzavření těchto kohoutků docela. Co za to od USA dostane je také zřejmé a tyto náklady zaplatí opět koneční spotřebitelé. RF si zákazníky pro své produkty vždycky najde a ty se k nám nakonec dostanou prostřednictvím třetích zemí. Ale pak budou suroviny dražší o vícenáklady na dopravu a o zisk zprostředkovatelů. Je v tom prosím nějaká logika?