řešení nezaměstnanosti
Proč stát zvýhodňuje jeden studijní obor na úkor druhého? Nevedete toto umělé navýšení po čase akorát k tomu, že je na trhu více absolventů, než pracovních míst v daném oboru/profesi? Reaguji tak na vaši odpověď, jak snížit nezaměstnanost v kraji, kde píšete, že ,, aktivní podpora technických oborů vzdělávání a aktivní (i finanční) motivace ke studiu těchto oborů (včetně učebních )". A jak konkrétně si to tak představujete, myslím tu pomoc vzdělání a vybraným oborům?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Ale tak to vůbec není, jak píšete. a) nemluvím o zvýhodňování jednoho studijního oboru, ale celého směru - technického ( což je mnoho oborů ). b) toto zvýhodnění ( v případě technických oborů ! ) vůbec nepovede k tomu, že bude na trhu více absolventů daného směru, v tuto chvíli je na trhu práce paradoxně nedostatek technicky vzdělaných absolventů nebo učňů. Takže naopak to bude směřovat k odstranění nerovnováhy - deficitu technických absolventů. Tento deficit vznikl "přírodní" cestou - sám od sebe. Technické obory prostě netáhnou, všichni chtějí být manažery, maséry, obchodníky, úředníky v kanceláři. A pak máme na Úřadech práce řadu nezaměstnaných úředníků, referentů a absolventů škol sociálně právních a průmysloví výrobci marně shánějí soustružníky, svářeče, konstruktéry, výpočtáře .... Nezaměstnaným nadbytečných profesí vyplácíme podpory a montéry, zdravotní sestry, strojníky stavebních strojů "dovážíme" ze Slovenska, z Polska ....poněkud drahý špás, ne ?!
Příklad z praxe - informace mám od personálního ředitele opravdu velkého průmyslového podniku. Na inzerát na místo administrativní pracovnice mu přišlo 300 odpovědí. Na inzerát na místo konstruktéra v daném oboru 1 ( jedna ! ) odpověď.
Komplexní řešení je velmi složité a obsáhlé a určitě není na odpověď zde. Ale první krok může být velmi jednoduchý a skoro nic by nestál. Průmysloví výrobci jen chtějí mít možnost studenta-učně v okamžiku nástupu do školy si zavázat na alespoň krátkou dobu po jejím skončení. Jsou ochotni si ho dotovat ze svého, ale chtějí mít jistotu, že ho vychovávají-dotují pro sebe. V současnosti tomu tak není.