Absolvent dopravní fakulty v Pardubicích Tóth se může za více než 13leté období u Carga pochlubit řadou úspěchů. Vypracoval se z řadového projektového manažera až na ekonomického ředitele a následně na post výkonného ředitele. Za jeho působení se nákladnímu dopravci hospodářsky dařilo. Právě za Tóthem jdou investice do vozidlového parku, především pak celkové koncepce obnovy a udržitelnosti vozidel ČD Cargo.
„Obnovili jsme téměř 250 vysokostěnných nákladních vozů z řady Eanos a dalších 20 velkoobjemových cisteren Zacns. Rozšiřujeme také náš park plošinových nákladních vozů a dieselových lokomotiv,“ pochlubil se Tóth výsledky investic v roce 2020 v rozhovoru pro Bulletin ČD Cargo.
Během jeho éry se Cargu podařilo etablovat taky na zahraničních trzích. Podle dostupných statistik se jen v sousedním Německu podařilo během pěti měsíců vypravit přes tisíc vlaků. Společnost se také probojovala na maďarský a rakouský železniční trh.
Očekávaného ředitele však čeká nelehký úkol. Stejně jako pro drtivou většinu přepravců, tak i pro Cargo znamenal covidový rok 2020 ztráty kvůli poklesu celosvětové přepravy. I přes nepříznivé podmínky se však dařilo držet relativně stabilizované hospodaření.
Mezi klíčová odvětví přeprav po železnici patří železo a strojírenské výrobky, hnědé a černé uhlí, stavebniny, chemie, dřevo a papírenské výrobky, automotiv a v neposlední řadě zemědělské výrobky a potraviny.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový