Tóth se v ČD Cargo posouvá. Stane se předsedou představenstva

01.12.2020 15:54

V následujících dnech se očekává rošáda na vrcholných postech představitelů Českých drah. Na nejbližším plánovaném zasedání představenstva ČD s velkou pravděpodobností dojde k odvolání současného ředitele ČD Cargo Ivana Bednárika, který se má posunout do čela Českých drah a po něm uvolněnou pozici by měl obsadit Tomáš Tóth, dosavadní výkonný ředitel v ČD Cargo. Informace pro PL potvrdily dva zdroje z vedení státního podniku.

Tóth se v ČD Cargo posouvá. Stane se předsedou představenstva
Foto: red
Popisek: ČD Cargo

Anketa

Necháte se očkovat proti covidu-19?

27%
62%
hlasovalo: 34306 lidí
„Dosavadní výkonný ředitel Tomáš Tóth je v případě, že nastanou výše uvedené skutečnosti, připravený převzít větší míru zodpovědnosti za ČD Cargo. Ve firmě působí od jejího vzniku v roce 2007,“ konstatoval případnou změnu v pondělí pro Lidovky.cz Tóthův nadřízený Ivan Bednárik.

Absolvent dopravní fakulty v Pardubicích Tóth se může za více než 13leté období u Carga pochlubit řadou úspěchů. Vypracoval se z řadového projektového manažera až na ekonomického ředitele a následně na post výkonného ředitele.  Za jeho působení se nákladnímu dopravci hospodářsky dařilo. Právě za Tóthem jdou investice do vozidlového parku, především pak celkové koncepce obnovy a udržitelnosti vozidel ČD Cargo.

„Obnovili jsme téměř 250 vysokostěnných nákladních vozů z řady Eanos a dalších 20 velkoobjemových cisteren Zacns. Rozšiřujeme také náš park plošinových nákladních vozů a dieselových lokomotiv,“ pochlubil se Tóth výsledky investic v roce 2020 v rozhovoru pro Bulletin ČD Cargo.

Během jeho éry se Cargu podařilo etablovat taky na zahraničních trzích. Podle dostupných statistik se jen v sousedním Německu podařilo během pěti měsíců vypravit přes tisíc vlaků. Společnost se také probojovala na maďarský a rakouský železniční trh.

Očekávaného ředitele však čeká nelehký úkol. Stejně jako pro drtivou většinu přepravců, tak i pro Cargo znamenal covidový rok 2020 ztráty kvůli poklesu celosvětové přepravy. I přes nepříznivé podmínky se však dařilo držet relativně stabilizované hospodaření.

Mezi klíčová odvětví přeprav po železnici patří železo a strojírenské výrobky, hnědé a černé uhlí, stavebniny, chemie, dřevo a papírenské výrobky, automotiv a v neposlední řadě zemědělské výrobky a potraviny.

 

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…