Pro projekt byla zvolena konkrétní železniční trať z Martinic v Krkonoších do Rokytnice nad Jizerou. Známá místa pro většinu lyžařů v zemi.
Nad letitým projektem se však vznáší stále více otazníků. A to zejména v jeho smysluplnosti a životaschopnosti. Není tajemstvím, že ho nedávno odmítly i obce v okolí dráhy jako zcela nesmyslný a pro obyvatele a turistický rozvoj zcela nepotřebný. Trať je totiž z hlediska využitelnosti třeba pro lyžaře naprosto nevhodná. Důvod? Končí tři kilometry od nejbližšího lyžařského areálu…
Také záměr prodloužit trať až k vlekům se zdá nereálný, neboť náklady na výkupy pozemků a vlastní výstavbu by byly enormní. Obce argumentují i neúměrnými náklady na vybudování příslušné infrastruktury současné trati bez prodloužení. Zastávky, propustky, perony, ostrůvky a další stavby s potřebným stavebním povolením.
Velkým problémem jsou rovněž dostupná vozidla.
Nejdříve chtěla dopravní fakulta použít staré sovětské vozy z pražského metra. To se však ukázalo jako zcela nemyslitelné. Nyní jsou prosazovány takzvané vlakotramvaje. Bylo již zakoupeno několik vyřazených tramvají z Ostravy, které mají být upraveny na hybridní pohon, a má se s nimi začít po železniční trati jezdit s cestující veřejností.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.