„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do našeho resortu opravdovou změnu a lepší časy, zatím to ale vypadá, že přicházejí časy staré, a ještě horší než ty současné,“ píšou zaměstnanci ministerstva vládě. Z dopisu, který máme k dispozici, vyplývá, že jim vrásky na čele způsobuje ekonomická a infrastrukturní náměstkyně Lenka Hlubučková. Přímo na ministerstvu však žádné stížnosti neevidují.
reklama
Lenka Hlubučková na Ministerstvu dopravy pracuje v důležitých funkcích od roku 2008, kdy se stala tajemnicí jednoho z náměstků. Posléze se stala vedoucí oddělení a ředitelkou odboru. Nový šéf resortu Martin Kupka ji zdědil po svém předchůdci Karlu Havlíčkovi.
Zde nastává první problém. Zaměstnance by podle dopisu nenapadlo, že po odchodu ministra Karla Havlíčka na ministerstvu dále zůstane. „Dostávají se k nám ale šokující informace o jejím pozadí, minulosti i plánech do budoucna. Čteme o nich i v novinách. Ona sama se cítí být silnější než kdy předtím, roztahuje se do dalších a dalších státních společností (České dráhy, ŘSD, Správa železnic) a rozděluje si podle svého české i evropské finance v řádech desítek miliard každý rok,“ stojí v dopise.
Všichni také mají údajně vědět, že prý je Lenka Hlubučková napojena na soukromé a jiné stavební společnosti, jako je Sudop nebo Eltodo.
Pro ně má podle pisatelů připravovat projekty na míru.
S dotazy jsme se proto obrátili na Ministerstvo dopravy.
To si jejího pochybení není vědomo.
„Náměstkyně/náměstci na Ministerstvu dopravy vzešli z řádných výběrových řízení podle zákona o státní službě a takto jsou i hodnoceni. Žádné konkrétní výtky vůči jejich práci nebo podezření o střetu zájmů v tuto chvíli na Ministerstvu dopravy neevidujeme,“ uvedl pro naši redakci tiskový mluvčí ministerstva František Jemelka.
Spekulace odmítáme
Partnerem Lenky Hlubučkové je Lukáš Hampl, dlouholetý bývalý první náměstek ministra dopravy. Ten podle autorů dopisu skrze ni ovládá ministerstvo.
„Všichni vědí, že dlouhodobě brzdí všechny projekty a peníze pro pandemií poničené České dráhy, aby dostala státní společnost na kolena a ta mohla být rozprodána a privatizována. A velmi se to daří. Všichni vědí, že aktivně blokuje a maří výstavbu vysokorychlostních tratí v ČR, protože neladí s jejími zájmy a projekty, kam chce směřovat peníze, aby mohly být jejími spojenci odsávány,“ píšou dále.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.