Ministerská akce na mouku z Lidlu spíš než reálné výsledky vynesla šéfovi resortu zemědělství Zdeňku Nekulovi (KDU-ČSL) posměch. A to v lepším případě, protože v tom horším veřejně padly i otázky, zdali tak obří reklamu konkrétnímu obchodnímu řetězci ministr dělal zdarma.
Bouři kolem ministra rozpoutal jeho vlastní příspěvek na Twitteru, kde se pochlubil, že „dárkem“ od českého šéfa řetězce Lidl během jeho návštěvy je sleva na mouku ve výši 41 procent z původní ceny.
„Se zástupci řetězců jednám pravidelně. Díky řediteli Lidlu Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu mouka za 12,90 Kč. Když se chce, tak to jde. Děkuju Lidlu, že pochopili, o co mi celou dobu jde,“ napsal doslova v úterý večer Zdeněk Nekula, který spolu s tímto příspěvkem sdílel jak snímky z návštěvy centrály a jedné z prodejen Lidlu, tak i část slevového letáku tohoto německého obchodního řetězce. Nicméně tato slevová akce na mouku nebyla výsledkem Nekulovy aktivity, protože ji Lidl avizoval několik dnů před samotnou návštěvou.
Sleva na mouku ovšem měla hned tři háčky. Zákazník musel za nákup „vysolit“ alespoň 400 Kč, mohl nakoupit pouze deset balení naráz a musel mít mobilní aplikaci řetězce Lidl. Bez splnění těchto podmínek platil plnou cenu, tedy místo 12,90 Kč za kilové balení mouky to bylo 21,90 Kč. Pomyslnou „třešničkou na dortu“ pak bylo, že ministrem zemědělství propagovaná sleva na mouku platila pouze jediný den, ve středu 10. května.
Se zástupci řetězců jednám pravidelně. Díky řediteli @lidlcz Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu ???? a ???? mouka za 12,90 Kč.
— Zdeněk Nekula (@ZNekula) May 9, 2023
Když se chce, tak to jde. Děkuju @lidlcz, že pochopili, o co mi celou dobu jde. pic.twitter.com/8WHa6Yxm5n
ParlamentníListy.cz se zeptaly Lidlu, zda podle něho veřejnost akci se zlevněnou moukou správně pochopila. „Tato akce se týkala zákazníků, kteří využívají mobilní aplikaci Lidl Plus. Díky výhodnějším nabídkám je tato aplikace hojně využívaná právě proto, že každý týden poskytuje zákazníkům nové zajímavé akce. Dlouhodobě ji využívá více než 80 % registrovaných uživatelů. Mezi nejvyužívanější funkcionality aplikace patří samozřejmě slevové kupóny, digitální účtenky a stírací losy. Pak samozřejmě také zvýhodněné Lidl Plus ceny, které ovšem nejsou funkčně podmíněny. Podmínky získání této slevy byly zřetelně uvedené v tištěném i digitálním letáku Lidl. Podobné akce jsou našim zákazníkům běžně poskytovány,“ tvrdí mluvčí společnosti Tomáš Myler.
Naší další otázkou bylo i to, zda podle něho nebylo chybou, že akce byla určena jen pro lidi se zákaznickou aplikací a od nákupu v hodnotě 400 Kč. Na tuto otázku mluvčí přímo neodpověděl. Reagoval jen obecným prohlášením, že „zákazníci, kteří aplikaci nevyužívají, mají i nadále k dispozici ostatní nabídky uvedené v našich letácích“.
Vedení tohoto řetězce po ministerské návštěvě na Twitteru uvedlo, že Zdeňku Nekulovi přiblížilo, jak dlouhodobě podporuje české dodavatele a jak je pro ně v aktuální situaci „zásadní nabízet ty nejkvalitnější potraviny za nejnižší možné ceny“. Proto bylo naší třetí otázkou, na jakých konkrétních příkladech mohou ukázat, že Lidl v posledních měsících zlevnil.
„Společnost Lidl reaguje na aktuální situaci na trhu a dlouhodobě zlevňuje více než stovku výrobků napříč sortimentem. Na výběr dlouhodobě zlevněných produktů každý týden upozorní speciální stránka v letáku. Dlouhodobé zlevňování se promítá do cen výrobků napříč sortimentem. Zákazníci levněji nakoupí nápoje, drogistické zboží, chlazené a mražené výrobky i základní potraviny. Za nižší cenu je možné zakoupit výrobky značkové i ty, které jsou k dostání pouze v Lidlu pod značkami privátními. Dlouhodobě levnější je již nyní například basmati rýže, ovocné přesnídávky, jogurty, vybrané sýry a masné výrobky,“ uvedl mluvčí Lidlu.
Co se podpory českých dodavatelů týče, zašli jsme se do prodejny Lidlu podívat například na tolik skloňovanou mouku nebo máslo, které je terčem pozornosti dlouhodobě. Pšeničná mouka „Belbake“, která byla jediný den pro část zákazníků zlevněna a nyní opět stojí pro všechny 21,90 Kč, je soude podle obalu neznámého původu. Konkrétní výrobce na obalu uveden není, pouze „Lidl Česká republika“. Zda je tato pšeničná mouka vyrobena v některém z českých mlýnů, nebo v zahraničí, nemůže běžný zákazník zjistit.
A máslo? Aktuálně Lidl v jedné ze svých pražských prodejen nabízí dvě možnosti. První je máslo značky „Polmlek“ za 44,90, kde jak název napovídá, je vyrobené v Polsku. Druhou variantou je „lidlovská“ značka Pilos. Toto máslo řetězec nabízí za akční cenu 39,90 Kč. A výrobce? Společnost „OSM w Kole“, Polsko.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka
Sociální služby
Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
| 8 | 0
Další články z rubriky
15:55 „Nerudová byla v maskérně ze všech nejdéle.“ To řekl a jde na kobereček
Dohru v Bruselu bude mít komentář o tom, že Danuše Nerudová strávila v maskérně před natáčením telev…
- 12:54 95 tisíc pro ženu Petra Pavla? Z ODS přišla rýpavá podmínka
- 9:47 Deset let od únosu Pavla Buráně. Stále věří ve spravedlnost a nevzdává boj proti justiční mafii
- 4:45 Dezinformace, cíl práce ČT. Hlasování, které může otevřít dveře neziskovkám
- 20:25 Lichtenštejnská knížata, průmyslníci a hákový kříž. Nejbohatší stát světa není takové neviňátko, jak se tváří. Byli jsme ve Vaduzu
- 12:01 Hilšer před volbami vytáhl nákres: Rizikové vlivy na Českou televizi. Radí mu psychiatra