Ještě za šéfování Pavla Béma v roce 2006 uzavřel DPP kontrakt na 250 tramvají, jehož celková hodnota je okolo 19 miliard korun splatných za pár let. Už loni však podnik dlužil po splatnosti skoro dvě miliardy.
Praha odkoupí směnku, jenže...
Nové vedení podniku podepsalo na jaře 2012 čtyřmiliardovou směnku splatnou už příští rok, aby pokrylo závazky po splatnosti, i letošní závazky. A garantem směnky se stalo Hlavní město Praha. Když nebude podnik peníze na splacení směnky mít, směnku od něj odkoupí.
Problém se tak může zdát být vyřešen. Jenže není, tvrdí finanční ředitel z v prosinci loňského roku odvolaného vedení Martina Dvořáka Ivo Štika. Podle něj nové vedení podepsalo směnku přesto, že vědělo, že na její splatnost mít nebude – podle právníků by toto jednání mohlo nést znaky podvodného jednání. A magistrát tak poskytne peníze, které se v rámci evropské legislativy stanou nedovolenou podporou soukromé firmy, kterou Dopravní podnik Prahy jako akciová společnost je.
My to řešili už loni, měly se splácet sliby ODS

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ondřej Vaněk