Za dlužníkem totiž jdou po ulici, do restaurace i do zaměstnání. A upomínka může mít rozměr i dvakrát dva metry – což odpovídá transparentu – nepřehlédne ji tedy nikdo.
A opět jde hlavně o drobné dlužníky, kteří budou vystaveni jisté formě psychologického teroru. Zelení mužíci bez tváře – je mají oslovovat a kontaktovat kdekoli. Pravděpodobné je, že se tak může dít i prostřednictvím či za pomoci Facebooku – kde mají od března „Dlužíci“ i své vlastní stránky.
Úkolem mužů v zeleném bude doručit upomínku, a to v takové podobě, aby o výši dluhu věděli všichni v okolí, dlužníkovi za každou cenu. Tedy s touhou veřejně pranýřovat a stigmatizovat. (Doručení obsílky touto formou totiž zřejmě nikdo nepřehlédne). A to i v případě, kdy se nakonec může ukázat, že dluh není vymáhán oprávněně – vše totiž funguje ještě dávno před tím, než se dostanou ke slovu soudy a případní exekutoři.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Hechtová