O co vlastně jde v normě Euro 7?
V podstatě o stanovení předpisů pro schvalování typů motorových vozidel z hlediska jejich tvorby emisí CO2 a dalších znečišťujících látek, spotřeby paliva a energie a životnosti baterií. A také o dohled nad trhem s nimi.
Na včerejší schůzi Senátu k návrhu za Vládu ČR vystoupil ministr vnitra Vít Rakušan.
Podle něj návrh předložený Evropskou komisí považuje vláda za příliš ambiciózní a obává se, že rozsah jeho požadavků, jakož i navržený časový rámec pro jejich plnění, může zásadním způsobem ohrozit budoucnost automobilového průmyslu v ČR a způsobit vážné ekonomické a sociální dopady.
Pozice ČR je podle Rakušana následující.
„Pokud návrh nebude podstatně upraven tak, aby v něm byly reflektovány níže uvedené zásadní připomínky, nebude ČR moci daný návrh podpořit.“
Jeho vystoupení, ale spíš samotný materiál, který EK schválila, se staly tématem poměrně obsáhlé diskuse.
Senátor Jiří Čunek (KDU-ČSL) hned v úvodu prohlásil, že v tuto chvíli neexistuje na evropském trhu automobilka, která by dokázala vyrábět vozidla podle tohoto předpisu. Spornost celého projektu demonstroval i dále.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.