Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá. Záměrem DPP je nicméně zavést do svých úklidových postupů nejnovější technologie dezinfekce vozů na bázi nanopolymerů, které od pátku testuje ve dvou tramvajích a jednom autobusu.
„Je to další z našich preventivních opatření, kterým chceme přispět ke zvýšení komfortu a pocitu bezpečí cestujících. Jednáme také s dodavatelem úklidu souprav metra, ve kterých chceme dezinfekci ozonem provést také. Našim cílem je nicméně i v oblasti úklidů a dezinfekce do budoucna využívat moderní a k povrchům šetrnější postupy účinné na dlouhodobější bázi,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „S ozonizací autobusů jsme začali o víkendu v garážích na Kačerově a dnes v Řepích, kde se prioritně zaměříme na autobusy, které jezdí na linkách na/z Letiště Václava Havla Praha. Další garáže budeme postupně přidávat. V této chvíli jsme schopni denně ošetřit ozonem zhruba 40 autobusů v závislosti na provozních požadavcích.“
Dezinfekce jednoho standardního 12metrového autobusu ozonem zabere minimálně půlhodinu. Na jedno vozidlo jsou potřeba dva generátory „aktivního kyslíku“ O3 s výkonem 7 g ozonu za hodinu. Po aplikaci ozonu je nutné z bezpečnostních důvodů minimálně 30 minut vozidlo nechat vyvětrat, aby koncentrace aktivního kyslíku klesla na přijatelnou úroveň, ve vysokých koncentracích je pro člověka toxický.
Ozon je silné oxidační a mikrobiocidní činidlo, které likviduje nejen veškeré mikroorganizmy, ale také pachy. Vzhledem k plynnému skupenství se dostane do každé spáry, do všech pórů v interiéru vozidla. Jeho účinek několikanásobně vyšší než běžná chemická dezinfekce. Zatímco účinnost konvenčních dezinfekčních prostředků např. na bázi chlóru se udává v řádu desítek minut, u ozonu jsou to dny.
Dalším preventivním opatřením, které DPP v uplynulých dnech zavedl je zvýšení frekvence čištění a dezinfekce na denní u vnitřních i vnějších madel a klik či záchytných tyčí v soupravách pražského metra přípravky s vysokou koncentrací chemických prostředků.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV