Podstatné zvýšení komfortu čeká již brzy na zákazníky projektu Elektromobilita ČEZ využívající veřejné stanice tzv. normálního dobíjení (DSND). Od poloviny ledna probíhá v celé síti těchto stanic postupná výměna 230 V zásuvek za zásuvky typu Mennekes. V konečné podobě budou všechny stanice disponovat dvojicí zásuvek s dobíjecím výkonem 22 kW, a více zákazníků vybavených potřebnými dobíjecími kabely tak získá možnost rychlejšího dobíjení. Výměna ve všech 45 lokalitách, v nichž jsou DSND v provozu, bude dokončena cca do konce března.
„Spolu se zvyšováním počtu elektromobilů v České republice logicky vykazuje rostoucí tendenci také poptávka po službách veřejných dobíjecích stanic. Zejména statistiky využívání tzv. stanic normálního dobíjení a ohlasy zákazníků nám z některých lokalit signalizovaly časové prostoje při čekání na volnou zásuvku. Zareagovali jsme proto právě zvýšením dobíjecího výkonu druhé zásuvky,“ uvedl manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.
Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Z celkových 70 stanic je 25 rychlodobíjecích; zbytek sítě tvoří tzv. stanice normálního dobíjení, kterých se uvedené zkvalitňování týká. Více na http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou.
Další veřejné rychlodobíjecí stanice vybuduje Elektromobilita ČEZ v letech 2017–18 na hlavních tazích napříč Českou republikou. Celkem 42 stanic umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut vznikne díky grantu z evropského programu CEF. Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita kombinující integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a výroby z obnovitelného zdroje.
V ČR je v současnosti registrováno už více než tisíc elektromobilů. Třicítka z nich patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů. Nedávná studie společnosti Roland Berger předpokládá v roce 2020 v ČR roční prodej až 7 tisíc vozidel s elektrickým pohonem. To představuje asi 3 % trhu a jen malé zaostání za zeměmi západní Evropy, kde se tento podíl očekává mezi 5 a 10 %.
Víte, že …
- za celý rok 2016 se v České republice registrovalo 271 nových elektromobilů
- v roce 2016 byly nejprodávanějšími značkami v ČR Volkswagen, Nissan, BMW a Tesla
- pokud bychom uvažovali v současnosti cca 1000 registrovaných elektromobilů a průměrný roční nájezd 15 tis. km, tak při průměrné spotřebě 15 kWh/100 km bude k jejich dobíjení třeba 2,25 mil. kWh ročně (tj. roční spotřeba cca 1000 domácností)?
- energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektromobilu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za desetinu vteřiny?
- partnery projektu Elektromobilita ČEZ z řad institucí a ministerstev jsou také Úřad vlády, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo práce a sociálních věcí a Ministerstvo dopravy. Mez další patří automobilky, obchodní centra, komerční subjekty či radnice po celé České republice.
- dvojice nových českých elektrobusů značky SOR, které od února 2016 jezdí na trase pravidelných linek BB1 a BB2 spojujících multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická v Praze 4, ujela za první rok provozu více než 40 tisíc kilometrů a přepravila přes 600 tisíc pasažérů? Jde o společnou iniciativu developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA s cílem snížit zatížení životního prostředí zejména ve městech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva