Letošní jednání bylo zaměřeno na oblasti energetiky, zemědělství, turistiku, dopravu, ochranu životního prostředí a finance. Černá Hora představuje pro naše firmy trh s pouhými 600 000 obyvateli, přesto však zde chceme být přítomni a navazovat na dlouholeté tradice a ekonomické vazby.
Jak uvedl ve svém projevu vedoucí české delegace náměstek Vladimír Bärtl, česko-černohorské vztahy charakterizovali na přelomu 19. a 20. století i projektanti nedaleké cesty z Kotoru do Cetinje či sládci v pivovaru v Nikšiči. Byl to český automobil Laurin a Klement, který si pořídil král Nikola jako své osobní vozidlo. A byla to právě firma Laurin a Klement, která již před první světovou získala licenci na převoz pošty a cestujících v Černé Hoře. "Dodávám jen, že z firmy Laurin a Klement se vyvinula společnost Škoda. A když vidím venku, kolik Černohorců jezdí ve vozech Škoda Octavia, je mi jasné, že tradice, sahající do roku 1910, je živá i dnes, po skoro 120 letech. A i dnes je dovoz osobních automobilů, tedy především vozů Škoda, na prvním místě mezi českými výrobky v Černé Hoře," uvedl náměstek ministra Vladimír Bärtl.
Česká delegace navštívila také český stánek na veletrhu Jadranski Sajam, kde vystavovaly firmy EMCO, Lactos, Budějovický Budvar, ProPelety, Frucho (Češki Sladoled), Vinařství Velké Bílovice a Důlní strojírenská společnost. Účast českých firem na veletrhu spolupodpořilo MPO dvěma proexportními projekty zaměřenými na potravinářství a ekologii.
Komerční tisková zpráva
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva