Správa železnic vypsala na jeho zhotovitele výběrové řízení. Stavební práce proběhnou v letech 2021 až 2023, plánovaná investice dosahuje částky 2,9 miliardy korun. Projekt bude spolufinancovaný z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky.
Předmětem stavby je kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje. Současně s rekonstrukcí svršku a zřízením konstrukčních vrstev spodku proběhne stabilizace skalních svahů a rekonstrukce pěti tunelů.
Celkovou rekonstrukcí projde zastávka v Adamově. Stávající dvě vnější nástupiště, jež jsou situována nevstřícně, budou nahrazena novým oboustranným ostrovním nástupištěm, které bude umístěno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna a současně to přispěje ke snadné organizaci výlukových opatření. Hrany nástupiště budou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, délka bude 210 metrů. Bezbariérový přístup zajistí šikmý přístupový chodník.
U celkem pěti tunelů bude provedena sanace ostění pro zamezení průsaků vody. Práce budou zahrnovat také přestavbu čtyř mostů a devíti propustků a sanaci dvou mostů. V návaznosti na úpravy železničního svršku a spodku a úpravy mostů i tunelů se provede rekonstrukce trakčního vedení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva