Cílem je zejména odstranit propady rychlosti, zkrátit jízdní dobu vlaků a prodloužit životnost železniční infrastruktury. Správa železnic už vypsala výběrové řízení na zhotovitele opravy.
Součástí stavebních prací bude výměna železničního svršku v délce 16 kilometrů, nově zde bude zřízena bezstyková kolej na betonových pražcích s pružným upevněním. V úsecích s menšími poloměry oblouků budou použity ocelové pražce „Y“. „Projekt počítá také s opravou sedmi mostů a 16 propustků, opraví se celkem 20 železničních přejezdů a v zastávce Šluknov zastávka se upraví nástupiště pro zajištění bezbariérového přístupu,“ říká ředitel Oblastního ředitelství Správy železnic v Ústí nad Labem Martin Kašpar.
Díky uvedeným úpravám se v úseku Rumburk – Šluknov zvýší maximální rychlost z dnešních 60 km/h až na 90 km/h, úsek Šluknov – Velký Šenov bude stavebně upraven na zvýšení rychlosti z dnešních 50 km/h až na 80 km/h. Ve druhém jmenovaném úseku budou nové rychlosti zavedeny až po změně řízení dopravy z režimu D3 na D1. Mezi Rumburkem a Velkým Šenovem se připravují další investiční akce – například instalace přejezdových zabezpečovacích zařízení nebo peronizace ve stanici Šluknov.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva