V roce 2024 přijede pro České dráhy 8,5 kilometrů dlouhý vlak nových vozidel

06.01.2024 7:14 | Tisková zpráva

Výrobci železničních vozidel by měli v roce 2024 dodat Českým drahám skoro 140 nových jednotek a lokomotiv. Pokud by se všechna nová vozidla spojila do jediné soupravy, měřil by takový vlak skoro 8,5 kilometru. To je například vzdálenost z Bohumína do Ostravy nebo z Kolína do Velkého Oseku.

 V roce 2024 přijede pro České dráhy 8,5 kilometrů dlouhý vlak nových vozidel
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Pokud dosud probíhala výměna starších vlaků za nové jakousi evolucí, pak rok 2024 bude na české železnici představovat malou revoluci. Výrobci Škoda Group, polská PESA, konsorcium Siemens Mobility–Škoda Group a Siemens Mobility prostřednictvím leasingové společnosti RSL by nám měli letos dodat skoro 140 elektrických, motorových a netrakčních jednotek a elektrických lokomotiv. Když budeme počítat každý vůz a článek jednotek samostatně, je to zhruba 440 jednotlivých vozidel. Přepočteno na sedačky uvedeme do provozu víc jak 22 000 pohodlných míst v klimatizovaných a bezbariérových vlacích s palubní Wi-Fi a dalšími vychytávkami, které patří k cestování v 21. století. Pro představu, tolik míst k sezení v moderních vlacích odpovídá zhruba počtu obyvatel Strakonic, Sokolova nebo Klatov,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Letos budou pokračovat dodávky elektrických jednotek RegioPanter ve dvou- a třívozovém provedení a koncem roku by měly být naplněny oba rámcové kontrakty na celkem 110 jednotek. Počítáme také se zahájením dodávek RegioFoxů, které nabraly zpoždění hlavně v oblasti schvalování do provozu. Kvůli tomu bychom měli letos najednou nasadit do provozu jejich větší počet. V létě plánujeme zahájení zkušebního provozu ComfortJetů na lince Praha – Ostrava a Ostrava – Praha – Františkovy Lázně a následně také na vlacích do Berlína. A během roku budeme pokračovat v přebírání 22 lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Na konci roku tak budeme mít k dispozici od této firmy 50 moderních lokomotiv,“ vyjmenovává skladbu nových vozidel Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Nová vozidla budou jezdit na kolejích 13 krajů České republiky. Největší počty nových regionálních souprav budou nasazeny v Praze a ve Středočeském kraji, v kraji Královéhradeckém a Olomouckém. Mnohdy přejíždějí nové jednotky hranice regionů a obslouží tak i více krajů najednou. V roce 2024 budou dodány nové jednotky například pro tratě České Budějovice – Rybník – Lipno nad Vltavou, Praha – Ústí nad Labem, z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou a Týniště nad Orlicí, dále pro tratě Pardubice – Havlíčkův Brod a Havlíčkův Brod – Jihlava – Slavonice, z Přerova přes Otrokovice a Staré Město u Uh. Hradiště do Břeclavi a na mnoho dalších páteřních i regionálních tratí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

U studentů roste zájem o práci v jaderné energetice, ČEZ podepsal rekordní počet stipendií

17:44 U studentů roste zájem o práci v jaderné energetice, ČEZ podepsal rekordní počet stipendií

Rekordních 67 stipendijních smluv uzavřeli v letošním semestru studenti vybraných středních a vysoký…