AČCKA: Čeští zákazníci nakupují dražší pobyty s kompletními a kvalitními službami

29.10.2023 11:27 | Tisková zpráva

Cestovní kanceláře a cestovní agentury v ČR hlásí vyšší prodeje zájezdů oproti minulému roku v průměru o 12 %. Letošní sezóna letních pobytů byla úspěšná, navzdory turbulentnímu vývoji v destinacích. Přestože se CK/CA letos potýkaly s nepředvídatelnými situacemi ve svých destinacích, jako jsou požáry, povodně, přívalové deště a hurikány, zemětřesení ad., převýšily prodeje zájezdů loňskou úspěšnou sezónu.

AČCKA: Čeští zákazníci nakupují dražší pobyty s kompletními a kvalitními službami
Foto: AČCKA
Popisek: AČCKA

Dle ČSÚ vycestovalo v loňském roce na zahraniční dovolenou 5,3 miionu Čechů. Téměř 40 procent z nich využilo služeb cestovních kanceláří a agentur. Prodeje v CK/CA ukazují, že za letošní rok lze očekávat minimálně stejnou výši realizovaných dovolených.

Průměrná cena prodaných týdenních zájezdů v CK/CA v loňském roce činila 18 600 Kč/os. (s leteckou dopravou) a 9800 Kč/os. (autobusem). Ve srovnání s daty ČSÚ a individuálně organizovanými dovolenými v zahraničí byla průměrná cena zakoupených pobytů v CK/CA v roce 2022 vyšší o 16 procent. Čeští turisté dlouhodobě utrácejí v cestovních kancelářích a agenturách vyšší částky, než když dovolenou plánují sami. Podobné je to i v letošním roce, kdy se v CK/CA prodávají týdenní zájezdy za průměrně 19 200 Kč/os. (letecky) a za 11 400 Kč/os. (autobusem).

K vyšším cenám prodaných zájezdů přispěla poptávka Čechů po hotelích vyšší kategorie, s kvalitními službami. V minulých pěti letech cestovní kanceláře a agentury běžně prodávaly pobyty ve 3* a 4* hotelích u moře. Od loňského roku se přesouvá poptávka po leteckých zájezdech k 5* hotelům u moře, s all-inclusive stravováním a dalšími doplňkovými službami za příplatek, např. privátní transfery z letiště, pokoje s výhledem na moře, seating v letadle ad.

V prodejích na podzim/zimu 2023 vedou poznávací zájezdy, a to z důvodu odložené poptávky z doby pandemie. Dále směřují čeští turisté k moři do zemí především blízké exotiky. Destinace, jako jsou Egypt, Turecko, Maroko, Spojené arabské emiráty, Omán, Jordánsko, Kapverdské a Kanárské ostrovy či Portugalsko, vedou v žebříčku nejprodávanějších pobytových zájezdů v podzimním období.

Pokračujícímu vysokému zájmu o pobyty u moře i v mimosezóně přispělo příznivé zářijové počasí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

51. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

9:04 51. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se v 51. …