Výhodou těchto striktních podmínek pro cestovní kanceláře je však výhodnější cena od leteckých společností a ubytovacích zařízení, kterou cestovní kanceláře nabízejí také svým klientům. Cestovní kanceláře tak nabídku na First minute podporují nejen vysokými slevami za včasný nákup, ale také řadou výhodných akcí jako například až 2 děti zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu (cca 1500 - 2000 Kč/os.), garance nejnižší ceny, zdarma změna termínu, destinace či hotelu, zvýhodněné storno podmínky, prioritní místo v letadle, dárky (opalovací krémy, plážové tašky apod.), zvýšená hranice pro dítě zdarma (někdy až do 16 let), pokoj s výhledem na moře zdarma, transfer na letiště v ČR zdarma, fakultativní výlet zdarma apod.
First minutové slevy z katalogové ceny zájezdu se nyní pohybují v průměrné výši 10 - 15 %, někdy do konce ledna platí i slevy ještě okolo 20 %!!!
Nákup zájezdu na First minute se vyplatí nejen cestovním kancelářím, ale také klientům. Včasný nákup je vhodný pro ty, kteří mají na dovolenou určité požadavky, dokáží fixovat termín dovolené dlouho dopředu, chtějí ušetřit anebo si prostě jen chtějí vybrat z nejširší možné nabídky zájezdů. Například rodiny s dětmi si tak mohou bez problémů vybrat hotel s dětskými bazény, animátorskými programy či dětskými kluby. Např. rodiny s dvěma a více dětmi na poslední chvíli v létě obvykle neseženou hotel se dvěma přistýlkami. Též senioři, kteří se již hůře pohybují, si mohou z kompletní nabídky vybrat bezbariérový hotel a v blízkosti pláže. Náročnějším klientům zase bude například vyhovovat, že je k dispozici dostatek pokojů s výhledem na moře. Nehrozí totiž, že by byla nabídka zájezdů již probraná, takže si každý může vybrat přesně to, co mu vyhovuje.
V letošní letní sezóně neočekáváme, že by došlo k zásadním výkyvům v zájmu českých turistů o dovolenou v zahraničí. Češi se v loňském roce zaměřili na trávení dovolené v tradičních a stabilně oblíbených turistických destinacích, což předpokládáme i letos. Stálicemi na našem trhu jsou destinace Chorvatsko, Itálie, Turecko, Řecko, Bulharsko a Španělsko. U Egypta počítáme s pokračujícím nárůstem počtu klientů do egyptského letoviska Marsa Alam, které zažilo v loňském roce 2012 enormní nárůst zájmu Čechů okolo 45 %. Klienti věrní Egyptu, kteří nechtějí cestovat na Sinajský poloostrov, navštíví letos jistě toto takřka nové letovisko.
V minulé sezóně se projevil také rostoucí zájem Čechů o dříve méně vyhledávané destinace jako Sardínie a Sicílie, které nejsou známé právě masovým turismem; i tyto destinace nebudou chybět v nabídce na léto 2013. Novinkou bylo bezpochyby Maroko, které je stále pro Čechy ne tolik známou destinací, přitom je unikátem arabské, evropské i africké kultury. Cestovní kanceláře proto letos rozšířily nabídku zájezdů do Maroka o nová letoviska, rovněž se rozšířila nabídka letovisek do velmi oblíbeného Turecka.
Vzhledem k tomu, že mezi českými turisty nalezneme segment klientů, kteří chtějí cestovat do exotických zemí i v létě, rozšiřuje se letní nabídka vedle Kapverdských ostrovů například o Keňu a Zanzibar. V těchto exotických zemí mohou klienti díky stabilnímu počasí strávit i letní dovolenou 2013.
Prodeje zájezdů v posledních letech velmi výrazně stoupají u internetových prodejců. Veřejnost díky internetovým vyhledávačům snadno nalézá nejlevnější pobyty. V roce 2012 se prodalo přes internet na českém trhu rekordně přes 40 % všech zájezdů (cca 900 tis.). Například v USA a v západní Evropě se prodává přes internet přibližně 60 - 70 % všech zájezdů, proto můžeme nadále očekávat zvyšování nákupu zájezdů po internetu i u nás. Cestovní kanceláře přizpůsobují svou nabídku zájezdů požadavkům klientů, kteří čím dál více u internetového prodeje vyžadují letecké zájezdy na 8 dní do čtyřhvězdičkových hotelů, se stravováním formou all inclusive.
Cestovní kanceláře prodaly vloni přes 2 milióny zájezdů a podle očekávání na letošní sezónu nasmlouvaly u dopravců a zahraničních obchodních partnerů srovnatelné množství kapacit.
Většina cestovních kanceláří již zveřejnila svou nabídku na léto 2013, ze které si vybere jistě i ten nejnáročnější klient.
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu, založené v roce 1991, které má v současné době více než 250 členů z řad subjektů cestovního ruchu. AČCKA, jako jediný zástupce za Českou republiku, je také členem ECTAA - asociace sdružující národní asociace cestovních kanceláří a cestovních agentur zemí Evropské unie (http://www.ectaa.org), účastní se zasedání a své členy pravidelně informuje o aktuálním dění z oblasti evropské legislativy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva