Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ ČR) považuje tento počin za neúčelně vynaložené peníze z kapes daňových poplatníků a žádá ministerstvo zemědělství o přehodnocení celého fungování této značky, kterou začalo v roce 2003 udělovat.
„Propagace značky KLASA českému spotřebiteli, ale ani českým výrobcům potravin, nepřinesla žádnou z původně avizovaných výhod. Držiteli tohoto označení nejsou ani výrobci nejkvalitnějších potravin, neboť podmínky pro její udílení tvoří víceméně jen nutnost dodržovat předpisy platné pro výrobu potravin, a z výše uvedených údajů je patrné, že mnohdy ani to ne. Držiteli tohoto ocenění ale nejsou ani potraviny vyrobené pouze ze surovin od českých sedláků,“ upozorňuje předseda ASZ ČR Josef Stehlík.
V konkurenci plejády dalších značek kvality či původu se navíc spotřebitel ani nedozví, jaké výhody mu může nákup potravin pod značkou KLASA přinést, a ve větší míře je tak nakupuje pouze tehdy, když má možnost vyhrát v doprovodné soutěži například automobil. Nekupuje je tak kvůli značce samotné, ale kvůli zcela nepotravinářské výhře. Jediným výsledkem pak je tedy to, že má část spotřebitelů o existenci KLASY nějaké povědomí. Prodej českých potravin, a to nejen uvedené značky, se přitom ale stále snižuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV