„Výcvik byl náročný. Vrtulníky platformy H-1 jsou klasické koncepce tzn. s jedním hlavním nosným rotorem a vyrovnávacím rotorem, čímž veškerá podobnost s vrtulníky řady Mi končí. Největší rozdíly jsou v moderním multifunkčním displeji (tzv. full glass cockpit), levotočivém nosném rotoru a ližinovém podvozku,“ popisuje podplukovník Marcel Kica, velitel výcvikové skupiny H-1. Po úvodní teoretické přípravě, kterou ukončily testy, následoval letecký výcvik. Nejprve na simulátoru (FTD – mimochodem stejný typ bude v nejbližších dnech dodán 22. základně vrtulníkového letectva), později ve vrtulníku.
Výcvik se zpočátku zaměřil na základní manévry a pokračoval lety podle přístrojů, ve skupině, v přízemních výškách, na přepravu nákladu v podvěsu a jeřábování. Vyvrcholením byly lety na střelbu na pozemní cíle kanonem a neřízenými raketami a také lety v noci s brýlemi pro noční vidění. Palubní technici si vyzkoušeli střelbu z dveří vrtulníku lafetovanými zbraněmi (minigun a 50 cal). Letovou část ukončilo přezkoušení, u nějž celá skupina uspěla a všichni piloti následně obdrželi certifikát PQM (Pilot Qualified in Model). Celkově každý pilot nalétal přibližně 80 hodin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva