Investice si vyžádala více než 15 milionů korun. „Po rozhodnutí uspořádat ve spolupráci s Automotoklubem Most tento závod jsme po konzultaci s komisaři Mezinárodní federace motocyklistů FIM přistoupili k zásadním zásahům do prostoru závodního okruhu tak, aby byl maximálně bezpečný pro jezdce i diváky,“ uvedl sportovní ředitel společnosti AUTODROM MOST Jindřich Hrneček.
Na cílové rovince zmizely největší nerovnosti v podélné ose dráhy, a to v úseku zhruba 200 metrů. Bylo nutné úsek vyfrézovat a zvlnění vyrovnat. „Používá se výrazně tvrdší asfalt se speciálními pojivy, než na který jsme zvyklí na běžných silnicích. Závodní stroje mají na tomto povrchu lepší přilnavost, lépe zatáčejí nebo brzdí. Má vlastnosti přírodního trinidadského asfaltu a nelze jej prakticky vyfrézovat,“ upřesnil ředitel.
Rozšíření únikových zón vedle dráhy si vyžádalo navezení více než 4 500 tun kačírku, což představuje zhruba 150 plně naložených nákladních vozidel. Materiál se musel přepravit v pěti dnech, což bylo logisticky velmi náročné. Nákladní vozidla se totiž na autodromu střídala ve dvacetiminutových intervalech. Tyto úpravy se neobešly bez přemístění dalších více než 5 000 tun hlíny a zeminy.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva