Podle instruktora bezpečné jízdy společnosti AUTODROM MOST Marka Kohoutka už na podzim řidiči musejí počítat s kluzkou vozovkou, a to v důsledku spadaného listí ze stromů, nočních i ranních námraz a častějších studených dešťů. „Hrozí tak aquaplaning, prodlužuje se brzdná dráha vozu. Řidič by měl proto snížit rychlost a zvýšit odstup od vozu jedoucího před ním až na tři vteřiny. Měl by také sledovat jízdní pruhy a dívat se do stran, aby při nutnosti okamžité reakce eliminoval časovou prodlevu,“ vyjmenoval.
Upozornil také, že v případě nutnosti nouzově brzdit platí jediné pravidlo. „Vyšlápnout spojku a tlačit na brzdový pedál největší možnou silou. Jen tak se docílí nejkratší brzdné dráhy. Platí to pro brzdění na všech površích, tedy na suchu, mokru či sněhu. U vozů s automatickou převodovkou nebo elektromobilů, které spojku nemají, se prostě jen vší silou brzdí. Automat si s tím poradí,“ zdůraznil Kohoutek.
Řidiči by už nyní měli věnovat pozornost zimní výbavě vozidla. Musí být totiž použita vždy, pokud to vyžadují povětrnostní podmínky. „Tedy bez ohledu na datum a samozřejmě v úseku ohraničeném dopravní značkou Zimní výbava,“ upřesnil instruktor.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva