Statistické údaje dokládají, že jízda za snížené viditelnosti je oproti řízení vozidla ve dne či za optimálních meteorologických podmínek, tedy bez tmy, mlhy, hustého deště, sněžení či krupobití, výrazně rizikovější.
„Za snížené viditelnosti je čtyřikrát vyšší pravděpodobnost dopravní nehody a stejnou měrou stoupá i riziko úmrtí chodce při kolizích. Za tmy, šera, mlhy a podobně zemře každým rokem více než polovina z celkového počtu obětí z řad chodců. Příčin je řada. Například řidič má dříve unavené oči, což způsobí zhoršené vidění. Přes zdokonalující se osvětlení vozidel není rozhled a dohled ideální, to má za následek tunelové vidění, ztrátu periferního vidění, výrazné omezení prostorového vnímání. Navíc vzhledem k houstnoucímu provozu se prakticky nedají využít dálková světla. Za svítání a soumraku je pak největší pravděpodobnost střetu se zvěří,“ vyjmenoval odborník na bezpečnost silničního provozu a spolupracovník autodromu Jan Pechout.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva