Mostecký autodrom přivítá v premiéře NASCAR Whelen Euroseries, což je jediná závodní série asociace NASCAR mimo severoamerický kontinent. Na rozdíl od Spojených států, kde speciály krouží na oválech, se v Evropě jezdí zejména na klasických přírodních okruzích. Podmínkou je, aby divák měl výhled alespoň na 50 procent trati. „NASCAR bude hlavní událostí závodního víkendu The Most American Show 28. až 30. června 2019, věnovaného také už potřetí v řadě soubojům historických vozů, a to včetně monopostů excelujících v minulém století na věhlasných světových okruzích,“ upřesnila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Stock Car vozy byly sériově vyráběné automobily s minimálními úpravami. Časem se kategorie přetransformovala tak, že původně používané vozy již připomíná jen silueta karoserie a vnější motivy světel a masky. Dnešní Stock Car tvoří svařený trubkový rám, do kterého je zasazen interiér a motor, zakrytý karoserií z laminátu. Konstrukce všech vozů je identická, jsou poháněné motorem Chevrolet V8 o výkonu 450 koní přes čtyřstupňovou manuální převodovku na zadní nápravu. Piloti nemají k dispozici žádné elektronické pomůcky. Jediné, co se liší, je vzhled karoserie. Týmy mají na výběr z modelů Chevrolet SS, Chevrolet Camaro, Ford Mustang nebo Toyota Camry.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva