Národní pivovar Budějovický Budvar má za sebou úspěšný rok. Výstav piva se loni meziročně zvýšil o 3,6 % a dosáhl objemu 1,602 mil. hektolitrů. To je druhý nejvyšší výstav během 123 let existence podniku. Tahounem růstu byly ležáky, jejichž prodej vzrostl meziročně o 7 %. V roce 2018 tak pivovar uvařil nejvíce ležáku ve své historii a jeho podíl na celkové výrobě pivovaru dosáhl téměř 75 %.
Pivovaru se navíc loni dařilo i obchodně. To se promítlo do historicky rekordních tržeb za prodej piva v hodnotě 2,569 mld. Kč. Meziroční zvýšení tržeb tak představovalo 7,3 %. „V loňském roce rostly tržby dvakrát rychleji než objem prodeje piva. Naše zaměření na výrobu a prodej prémiových ležáků se ukazuje jako krok správným směrem. Jsem rád, že Budějovický Budvar dělá dobré jméno českému pivovarnictví doma i v zahraničí,“ komentuje výsledky Mgr. Petr Dvořák, ředitel Budějovického Budvaru. Kompletní ekonomické výsledky zveřejní Budějovický Budvar po ukončení auditu v závěru prvního pololetí 2019.
I v roce 2018 pokračoval Budějovický Budvar v realizaci rozvojového plánu, který byl zahájen již v roce 2015. V rámci toho byly loni na podzim uvedeny do provozu automatizované logistické centrum v hodnotě téměř 780 mil. Kč a nové oddělení ležáckého sklepa. V letošním roce budou následovat stavby budovy pro třetí stáčírnu lahví a nového oddělení hlavního kvašení. Po ukončení všech naplánovaných investic v celkové hodnotě asi 2 miliardy Kč se roční výstav pivovaru zvýší na více jak 2 miliony hektolitrů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva