BusLine v rámci Oslav Ještědu představil historii i budoucnost cestování a pobavil Autobusovou pohádkou

21.09.2014 12:35 | Zprávy

BusLine v rámci sobotních Oslav Ještědu nejen provezl stovky účastníků akce v autobusových veteránech, ale také představil skutečně bezpečný autobus pro děti „Mikeš“ a pobavil nejen dětské publikum Autobusovou pohádkou.

BusLine v rámci Oslav Ještědu představil historii i budoucnost cestování a pobavil Autobusovou pohádkou
Foto: BusLine
Popisek: BusLine

Nadšenci retro autobusů měli možnost nejen zavzpomínat na historii cestování, ale také posoudit výkon historických autobusů, které spolu s nimi vystoupaly až téměř k samotnému vysílači Ještěd. „Historické autobusy patří mezi sběratelské klenoty naší společnosti a využíváme je především k vyhlídkovým jízdám v rámci pořádání různých akcí pro veřejnost, objednat si jeho služby ale může i jednotlivec. Pravidelně je představujeme během letních měsíců na speciální retro lince na Jičínsku a především zajišťujeme vyhlídkové jízdy na různých akcích. Dnes jsme s nimi provezli jak návštěvníky „Oslav Ještědu“, tak i akce „Den s historickými autobusy“ pořádané v České Lípě,“ sdělil Jakub Vyskočil, předseda představenstva BusLine a.s.

První jízda startovala v 9:25 hod. z parkoviště pod kabinovou lanovou dráhou na parkoviště u Ještědky a zpět. Autobusy Škoda 706 RTO – JELCZ z roku 1968 a ŠL 11 Turist z roku 1972 jezdily v půlhodinových intervalech, poslední jízda se konala v 17:30 hod. a celkem najezdily 160 km. Skoro na samotný vrchol a zpět se svezly stovky účastníků akce a zájem o ně byl opravdu veliký, cestující obsadili téměř všechny jízdy do posledního místa.

Letos poprvé jsme na akci představili skutečně bezpečný autobus pro děti „Mikeš“, který byl v březnu uveden do provozu patrony Veronikou Novou a Karlem Rodenem. Jde o již druhý speciální autobus a BusLine chce do budoucna vytvořit flotilu těchto bezpečných vozů. „Je skvělé, že se konečně někdo stará o bezpečnost našich dětí v autobusech, protože všichni se zajímají jen dětské sedačky v osobních autech, to je samozřejmost. Určitě Váš bezpečný autobus doporučíme v mateřské škole našeho synka,“ svěřila se maminka Eva z Liberce. Zájemci si mohli prohlédnout exteriér i interiér autobusu a samozřejmě si vyzkoušet také upnutí dítěte do bezpečné sedačky. Moderní autobus SOR ILH 12 je český autobus vyrobený na zakázku ve společnosti SOR Libchavy spol. s.r.o. a disponuje  kapacitou 50 míst k sezení.

Všechna sedadla autobusu jsou vybavena moderním systémem IsoFix, díky kterému je dítě bezpečně upoutáno během několika vteřin. Dětské sedačky jsou vyrobeny s použitím revoluční technologie Maxi-Cosi Rodi AirProtect® s vylepšenou boční ochranou, která překonává již tak přísné bezpečnostní testy.

Sedačka chrání hlavu dítěte v případě nehody a má také optimální ochranu pro oblast boků. Lze ji polohovat, délka a šířka opěrky zad může být přizpůsobena rostoucímu dítěti ve věku od 3 do 12 let. „Autobus Mikeš provozuje naše středisko v Liberci a spolu s prvním tímto speciálním autobusem „Beruška“ jsme na základě poptávky schopni zajistit dopravu dětí z mateřských a základních škol z Libereckého kraje. Mnohdy se totiž stalo, že kapacita jednoho autobusu nebyla dostačující. Samozřejmě chceme služby bezpečné přepravy dětí nabídnout i v ostatních regionech,“ dodal Jakub Vyskočil.

Novinkou také bylo interaktivní divadelní představení pro děti „Autobusová pohádka“, které nejen dětem, ale i jejich rodičům, zahráli v Severočeském muzeu herci a současně autoři Ivan Vyskočil, Martin Sochor a Hana Baroňová. „Dnes poprvé po uvedení premiéry této pohádky jsme ji měli možnost představit v tak slavnostních a krásných prostorech Severočeského muzea v Liberci. Doposud jsme divadelní představení hráli v prostorách mateřských škol a minulý víkend rovněž pro stovky diváků na Festivalu Jičín – Město pohádky. Bavili se nejen děti, ale i dospělí, a to je pro nás opravdu veliká poklona,“ sdělil jeden z autorů a herců Ivan Vyskočil. Celé divadelní představení trvá 50 minut, aby byla udržena pozornost dětí. Obrovskou výhodou je jeho didaktická a především interaktivní forma, kdy se malí diváci nejen do děje zapojují, ale také se učí novým věcem. Výrazný dojem dokreslují i pěkné dekorace od výtvarnice Martiny Babincové, kdy autobus koulí očima a díky kolečkům se celý otáčí. Děti se aktivně zapojovaly do děje, zaujala je jak návštěva ZOO, kde se naučily poznávat druhy zvířátek, tak rovněž ocenily dovednosti klauna i primabaleríny v pohádkovém cirkusu nebo si na „sportovišti“ zahrály volejbal s nafukovacími balónky.

„Pohádka už dorazila ke stovkám dětí v Libereckém i Ústeckém kraji a sklízí úspěch nejen u malých diváků, ale také u pedagožek z mateřských škol. Velikou výhodou je, že divadlo přivezeme přímo k dětem do mateřských a základních škol, nemusejí tedy nikam cestovat a ve svém prostředí se cítí příjemně a hlavně přirozeně,“ uzavřel Jakub Vyskočil.

Technická specifikace historického autobusu:

ŠKODA 706 RTO
výrobce: Jelczanskie zaklady samochodowe - JELCZ, Polsko
rok výroby: 1968
výrobce: LIAZ Rýnovice
motor: čtyřdobý, vznětový, kapalinou chlazený šestiválec OHV,
umístěný podél nad přední nápravou
zdvihový objem: 11 781 cm3
výkon: 117,8 kW
převodové ústrojí: převodovka v boku s motorem, pohon zadní nápravy
dvoudílným spojovacím hřídelem
počet rychlostí: 5 + 1
podvozek: rám žebřinový, nýtovaný z ocelových U profilů
výrobní číslo: 72037
pneumatiky: 11.00-20
celkové rozměry: délka 10 840 mm
šířka: 2 500 mm
výška: 2 980 mm
hmotnost – celková: 14 000 kg
provozní: 8 650 kg
počet míst: 41 + 2 k sezení, 30 ke stání
maximální rychlost: 75 km/hod.
vozidlo bylo opraveno v letech 2007–2009 ve společnosti BusLine a.s. celkem bylo odpracováno 3600 hod.

ŠL11-1307 Turist 

výrobce: Karosa, národní podnik Vysoké Mýto
rok výroby: 1972
karoserie: druh samonosná ocelová
výrobce Karosa, národní podnik Vysoké Mýto, výrobní číslo 2668
motor: výrobce Liaz, národní podnik Jablonec nad Nisou, typ ML 634,
čtyřdobý, vodou chlazený motor, palivo motorová nafta, objem válců 11940 cm3, počet válců 6
počet míst: 47 – 47 k sezení
celkové rozměry: délka 11 170 mm
šířka 2 500 mm
výška 3 120 mm
rozvor: 5 500 mm
hmotnost – celková: 13 765 kg
pohotovostní: 9 220 kg
užitečná: 4 465 kg
obsluhy: 80 kg
počet náprav: 2 – 1
kola a pneumatiky na nápravě: zadní zdvojená, 10 x 20 R
brzdy: provozní vzduchová, nouzová vzduchová,
parkovací pružinová, zpomalovací výfuková
maximální rychlost: 100 km/hod.
vozidlo bylo opravováno od září 2009 do července 2010 na středisku Jilemnice při rekonstrukci bylo odpracováno celkem 2 660 hod.

O společnosti: BusLine a.s. patří mezi nejvýznamnější autobusové dopravce v České republice, provozuje pravidelnou, městskou i zájezdovou dopravu. Disponuje flotilou 500 autobusů s průměrným stářím 6,5 let, zaměstnává téměř devět set pracovníků. Působí převážně v Libereckém, Královéhradeckém, Ústeckém, Středočeském kraji a rovněž v Jihomoravském kraji. Roční výnosy jsou cca 1 mld. korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

22:03 Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

Aktuální výsledky národního výzkumu poslechovosti rádií v České republice Radioprojekt za 2. a 3. kv…