Osobní vagóny z počátku 90. let v kmenové části vlaků nahradí velkoprostorové vozy typu EuroCity / InterCity. Ty cestujícím nabídnou klimatizaci, volbu míst za sebou nebo proti sobě se stolkem, nebo elektrické zásuvky pro napájení mobilních telefonů, notebooků a další elektroniky. České dráhy mezi Prahou, Hradcem Králové a Trutnovem letos vymění tři čtvrtiny osobních vozů v základní části souprav. Starší zatím zůstanou doplňkové posilové vozy.
„Největší obnova rychlíkových souprav v historii Českých drah se nyní přesouvá na linku Praha – Hradec Králové – Trutnov,“ oznámil Michal Štěpán, člen představenstva zodpovědný za osobní dopravu. „Během příštích týdnů nasadíme na tuto linku prvních osm velkoprostorových vozů typu Bpee, které jsme dosud využívali na spojích EuroCity. Jezdily například do Vídně, Budapešti nebo Žiliny. Cestující z Prahy do Hradce Králové a Trutnova tak získají stejný komfort cestování, jako nabízíme v komfortních mezistátních vlacích nejvyšší kategorie,“ dodal Michal Štěpán.
Vozy typu Bpee nabízejí svým cestujícím ve 2. třídě tyto výhody:
-
klimatizovaný interiér;
-
čalouněné sedačky uspořádané za sebou nebo proti sobě, v takovém případě je mezi sedačkami i větší stolek umožňující například práci na notebooku;
-
elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, jako jsou notebooky, mobilní telefony a další drobná přenosná elektronika;
-
audiovizuální informační systém;
- uzavřený systém WC s možností používat WC také ve stanici.
První třída v novém už jezdí
„České dráhy letos vymění tři čtvrtiny všech osobních vozů v základní soupravě téměř u všech rychlíků na této lince. Už od nového jízdního řádu na ní jezdí modernizované kombinované vozy 1. a 2. třídy a během roku sem přesuneme další vozy typu Bpee z vlaků EuroCity. Ze starších vozů tak zatím v soupravě zůstanou vozy se služebním oddílem a posilové vozy, které řadíme do vlaků ve špičce,“ upřesnil celkový rozsah obnovy vozů na trati Praha – Hradec Králové – Trutnov Michal Štěpán.
Už od prosince jsou v rychlících Praha – Hradec Králové – Trutnov zařazeny modernizované vozy 1. a 2. třídy typu ABpee. Také tyto vozy, stejně jako nově nasazené vozy 2. třídy, nabízejí svým cestujícím klimatizované prostředí, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. V 1. třídě jsou mezi sedačkami stoly s rozkládacími křídly, na kterých je snadné i během cesty pracovat. Vozy mají také prostor pro přepravu jízdních kol.
Vlakem z Hradce Králové do Prahy od 75 Kč
Vlaky mezi Hradcem Králové a Prahou mají plánovanou cestovní dobu 1 hodinu a 34 minut, resp. 1 hodinu a 40 minut v opačném směru. Cena vlakové jízdenky až do centra Prahy se pohybuje od 75 Kč pro majitele In Karet a od 95 Kč pro další cestující. Lidé mohou využívat i další slevy, např. skupinové, skupinové víkendové a další.
Cestovní čas je tak plně srovnatelný s autobusy na této lince, a to včetně spojů, které končí v Praze na Černém Mostě, kdy cestující musí dále do centra využít metro. V takovém případě musí cestující počítat s dalšími 20 až 30 minutami na cestu a nejméně s 24 Kč na jízdenku MHD.
Možnosti cestování z východních Čech do Prahy |
|||
---|---|---|---|
trasa |
vzdálenost |
plánovaná doba jízdy |
cena s In Kartou / bez In Karty |
Hradec Králové – Praha |
116 km |
1 hod. a 34 min. |
od 75 / od 95 Kč |
Trutnov – Praha |
185 km |
3 hod. a 2 min. |
od 129 / od 159 Kč |
Náchod – Praha |
160 km |
2 hod. a 40 min. |
od 119 / od 129 Kč |
Broumov – Praha |
201 km |
3 hod. a 41 min. |
od 149 / od 169 Kč |
Rychnov n. K. – Praha |
153 km |
2 hod. a 41 min. |
od 109 / od 149 Kč |
Vůz 2. třídy řady Bpee
Kombinovaný vůz řady ABpee (oddíl 1. třídy)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva