Systém umožňuje cestujícím na vozíku, ale také nevidomým a dalším osobám se zdravotním postižením, rezervovat bezbariérová místa a zajistit asistenční služby při nástupu a výstupu u vlaku. Díky stále většímu počtu bezbariérových vlaků a nádraží je však skutečný počet přepravených cestujících s hendikepem nejméně dvojnásobný.
„České dráhy aktivně odstraňují bariéry v životě lidí s hendikepem. Loni jsme přepravili rekordní počet 7 546 registrovaných zákazníků, kteří si u nás objednali asistenční služby a rezervovali bezbariérová místa. Oproti roku 2017 to bylo o přibližně 1 300 osob víc. Skutečný počet přepravených zákazníků s hendikepem, především na vozíku, kteří potřebují u některých vlaků speciální asistenci například při použití plošin při nástupu a výstupu u vlaku, je však nejméně dvojnásobný. Řada lidí na vozíku totiž díky pravidelnému nasazení bezbariérových souprav a modernizaci stanic už ani nevyžaduje naši asistenci a cestuje bez předchozího objednání,“ upozorňuje Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro obchod.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva