CEDOP: Z nejmenších obcí na Vysočině se do Prahy dostanete do dvou hodin. Díky vysokorychlostní trati

28.03.2016 12:19 | Zprávy

Připravovaná vysokorychlostní trať Praha – Brno bude mít výrazný pozitivní dopad pro rozvoj dopravní obsluhy a veřejné dopravy Kraje Vysočina, a to i pro malé obce.

CEDOP: Z nejmenších obcí na Vysočině se do Prahy dostanete do dvou hodin. Díky vysokorychlostní trati
Foto:
Popisek:

„Vedle nejrychlejších vlaků, které by mezi Prahou a Brnem zastavili na jihlavské železniční stanici, by tuto trať obsluhovaly regionální spoje mezi stanicemi Humpolec/Pelhřimov – Jihlava – Velké Meziříčí – Velká Bíteš a to až ve 30-ti minutovém taktu,“ popisuje Aleš Kratina, jeden z organizátorů mezinárodní konference právě na téma vysokorychlostní tratě, která se koná 25. - 27. května v Třebíči a Náměšti n. Oslavou.

Vysokorychlostní trať výrazně pomůže nejmenším obcím

V každé stanici by fungoval multimodální terminál pro přestup mezi různými druhy veřejné dopravy. Ze zastávky Humpolec/Pelhřimov by pokračovaly rychlé vlaky po nové trati na Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou, z Jihlavy po zrekonstruovaných tratích na Jindřichův Hradec, Třebíč, Znojmo, ve Velkém Meziříčí by se přestupovalo na regionální autobusy a ve Velké Bíteši by vedle autobusů navazovala hlavní trať od Žďáru nad Sázavou. Tyto infrastrukturní projekty by umožnily rozvoj zatím neexistujícího integrovaného dopravního systému Vysočiny tak, aby i z menších obcí bylo možné se dostat autobusy s přestupy na vlakové spoje do Prahy a do Brna v taktu maximálně 120 minut a to i o víkendech.

Samozřejmostí samozřejmě bude citlivé zapracování liniové stavby do terénu. V maximální možné míře by měly být využívány objekty pro odhlučnění, protihlukové stěny, zemní valy, pro zakrytí - tunely a pro bezproblémový průchod územím pro různé uživatele - viadukty, hospodářské přejezdy, migrační přechody pro zvěř,“ popisuje Tomáš Záruba, ředitel Centra pro efektivní dopravu.

Vysokorychlostní trať zabírá stejné místo jako klasická konvenční dvojkolejná trať a představuje pro území výrazně menší zátěž jak stavby dálnice nebo rychlostní komunikace. Vyloučení úrovňových přejezdů eliminuje riziko střetů se silničními vozidly a chodci.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Pavel Žáček, Ph.D. byl položen dotaz

Nezávislost

Senátor Hraba napsal zajímavý komentář k vítězství Trupma. Tvrdí v něm, že to bude pro Evropu znamenat, že se bude muset naučit o sebe postarat sama a nespoléhat na to, že naše problémy vyřeší někdo jiný. Co si o tom myslíte vy? Nemyslíte, že to je svatá pravda, a že EU i my jsme se měli dávno snaži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Nejnebezpečnější problémy v únikových cestách jsou nenápadné

19:39 HZS ČR: Nejnebezpečnější problémy v únikových cestách jsou nenápadné

Únikové cesty jsou v případě, že v budově vypukne požár, mnohdy jedinou nadějí na záchranu. Zároveň …