„Vedle nejrychlejších vlaků, které by mezi Prahou a Brnem zastavili na jihlavské železniční stanici, by tuto trať obsluhovaly regionální spoje mezi stanicemi Humpolec/Pelhřimov – Jihlava – Velké Meziříčí – Velká Bíteš a to až ve 30-ti minutovém taktu,“ popisuje Aleš Kratina, jeden z organizátorů mezinárodní konference právě na téma vysokorychlostní tratě, která se koná 25. - 27. května v Třebíči a Náměšti n. Oslavou.
Vysokorychlostní trať výrazně pomůže nejmenším obcím
V každé stanici by fungoval multimodální terminál pro přestup mezi různými druhy veřejné dopravy. Ze zastávky Humpolec/Pelhřimov by pokračovaly rychlé vlaky po nové trati na Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou, z Jihlavy po zrekonstruovaných tratích na Jindřichův Hradec, Třebíč, Znojmo, ve Velkém Meziříčí by se přestupovalo na regionální autobusy a ve Velké Bíteši by vedle autobusů navazovala hlavní trať od Žďáru nad Sázavou. Tyto infrastrukturní projekty by umožnily rozvoj zatím neexistujícího integrovaného dopravního systému Vysočiny tak, aby i z menších obcí bylo možné se dostat autobusy s přestupy na vlakové spoje do Prahy a do Brna v taktu maximálně 120 minut a to i o víkendech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva