„Systém elektronické dálniční známky nemůže dle platné legislativy kontrolovat, zda dané SPZ existují, či nikoliv. Při řešení těchto situací nám pomůže Ministerstvo dopravy, které potřebné informace v případě potřeby ověří a poskytne,“ vysvětluje Lucie Bartáková, ředitelka sekce pro správu finančních zdrojů SFDI.
Možnost vrátit peníze se týká jak případů, kdy lidé udělali chybu v zadání SPZ na neexistující značku, tak i těch, kdy špatně zadali zemi registrace vozidla. Pokud došlo k chybě vedoucí k nákupu na jinou, ale existující SPZ, peníze není možné vrátit.
„Musíme chránit systém před možným zneužíváním. Navíc chybí možnost, jak skutečně prokázat, že k danému nákupu došlo omylem, a ne po dohodě s provozovatelem vozidla,“ doplnila Bartáková.
Zákazníci podají žádost o vrácení úhrady časového poplatku, který doloží prostou kopií svého technického průkazu, ze které bude patrná SPZ vozidla, zároveň přiloží potvrzení o úhradě na neexistující SPZ. Po obdržení žádosti nechá SFDI na Ministerstvu dopravy ověřit existenci, respektive neexistenci SPZ a následně vrátí úhradu časového poplatku na účet, ze kterého byla úhrada provedena.
Nárok na vrácení bude možné uplatnit poté, co budou připraveny právní podklady, proběhne změna obchodních podmínek a upraví se systém. Předpokládáme, že žádosti bude možné podávat od poloviny května. Možnost požádat o vrácení ale bude platit i zpětně, takže ji mohou uplatnit všichni, kteří si takto elektronickou známku na neexistující SPZ koupili od začátku prodeje elektronických dálničních známek loni v prosinci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva