Návštěvníci mohou postavičku navigovat ve virtuální zahradě, která věrně kopíruje skutečné venkovní prostředí památníku. Plní přitom různé úkoly, a zábavnou formou se tak dovídají zajímavosti o knihách Karla Čapka, ilustracích jeho bratra Josefa i o životě na Strži, jak se lokalita, kde je literátovo letní sídlo umístěno, nazývá.
Aplikace zahrnuje řadu souvisejících digitálních 3D objektů. Odborníci sdružení CESNET vytvořili 3D model památníku pomocí fotogrammetrie a s využitím fotografií pořízených z dronu ve spolupráci s laboratoří ImproLab Fakulty informačních technologií ČVUT.
„Pro digitalizaci sošky robota s využitím makrofotografie se pečlivým zpracováním podařilo virtuálně uvolnit a rozhýbat složité klouby postavičky robota, a tím jí umožnit pohyb ve virtuálním prostoru. Postavička může plynule chodit podle povelů návštěvníků, tedy tak, jak by to měl robot dělat,“ říká Sven Ubik, vedoucí oddělení technologie pro síťové aplikace sdružení CESNET. Aplikace je přístupná ve speciálním kiosku, který je součástí expozice památníku. Ovládání je intuitivní s využitím dotykové obrazovky a 3D myši.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva