ČEZ: Elektřina do e-aut zlevní, zákazníci s tarifem Premium ušetří až 35 procent na nejvýkonnějších stanicích ve srovnání s neregistrovanými uživateli

20.12.2023 9:26 | Tisková zpráva

Registrovaní řidiči si od 15.1. vyberou ze tří tarifů. Tarif Premium bude nejlevnější na trhu ve srovnání největších tří dodavatelů. Díky kalkulačce tarifů ČEZ si každý řidič od ledna zjistí nejvýhodnější variantu.

ČEZ: Elektřina do e-aut zlevní, zákazníci s tarifem Premium ušetří až 35 procent na nejvýkonnějších stanicích ve srovnání s neregistrovanými uživateli
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Tarify pro dobíjení elektromobilů v síti veřejných stanic ČEZ, které vstoupí v platnost od 15. ledna, umožní nabíjejícím řidičům často výrazně ušetřit za odebrané kWh. Oproti dnešku tak na tarifu Standard lidé uspoří 4, resp. 5 korun na kWh na *** rychlých i **** ultrarychlých stanicích. Při využívání tarifu Premium dokonce 5, resp. 7 korun na každé odebrané kWh. Podmínkou bude měsíční paušál 100, resp. 300 korun. Síť stojanů ČEZ je nejvyužívanější v České republice, za celý letošní rok by řidiči u jejích stojanů měli odebrat více než 5 milionů kWh certifikované bezemisní energie. Dobíjecí stanice vznikají díky Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.

„Podmínky pro rozvoj elektromobility v České republice chceme pomáhat zlepšovat výstavbou stanic i udržováním přijatelných cen za jejich využívání. Jen za loňský a letošní rok jsme pro řidiče e-aut zprovoznili přes 230 nových stojanů, v poslední době přitom stále větší procento nové výstavby tvoří **** ultrarychlé stojany schopné doplnit do 10 minut energii pro dalších 150 kilometrů jízdy. Navzdory neúprosné ekonomice, kterou sráží především nízká vytíženost všech dobíjecích stanic v ČR se dlouhodobě snažíme o zachování přijatelných cen za odebranou elektřinu. Energetická krize sice dlouho šla proti těmto záměrům, ale od ledna chceme umožnit výhodnější dobíjení především řidičům, kteří naše stanice využívají nejčastěji. Ti tak mohou u našich stanic ušetřit až 35 procent. Tarif Premium bude nejlevnější na českém trhu ve srovnání největších tří dodavatelů,“ říká Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.

Nový ceník služby futurego přináší především možnost výrazného zlevnění cen za dobíjení na stanicích *** o výkonu 50 kW a na ultrarychlých stojanech **** o výkonu 150+ kW. Největší úspory oproti dnešku dosáhnou zákazníci na tarifu Premium při „tankování“ na ultrarychlých stanicích. Registrovaný zákazník zaplatí 13 Kč/kWh, tj. o 7 Kč, resp. 35 % méně ve srovnání s neregistrovaným řidičem. Komplexní balíček zahrnuje mj. i tarif pro fleetové zákazníky.

Více v tabulce níže (barevně jsou označeny tarify s možností úspory nákladů oproti tarifu Neregistrovaný uživatel). V průběhu ledna bude na webu futurego.cz k dispozici také srovnávací online kalkulačka.

tabulka

pozn. ceny jsou uvedeny včetně DPH.
* dobíjecí body v lokalitách Kaufland

Co umí ultrarychlé stanice

Během přestávky na občerstvení řidič díky stojanu **** o výkonu 150+ kW doplní většinu kapacity baterií svého auta zhruba za 10 minut a získá energii na dalších zhruba 150 kilometrů jízdy. Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace Futurego, která spolu s webovým rozhraním (tzv. futurego účet) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. Mobilní aplikace futurego umí vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální obsazenosti stojanů. Právě *** a **** stojany, kterých se zvýhodněné tarify dotýkají, přitom tvoří více než 80 % celé sítě ČEZ a řidiči na nich dohromady načerpají přes 95 % veškeré bezemisní elektřiny odebrané v síti ČEZ. Obě tato čísla ještě více porostou s výstavbou nových stanic, velkých dobíjecích hubů a zvyšováním podílu elektromobilů schopných tyto typy stanic naplno využívat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení