ČEZ: Jeden Rosenbauer místo dvou Tater

19.12.2022 13:30 | Komerční článek

Jeden z nejmodernějších cisternových automobilů mají nově k dispozici hasiči Jaderné elektrárny Temelín. Nahradí dvě, skoro dvacet pět let staré, cisternové Tatry. ČEZ vozidlo pořídil za sedmnáct miliónů korun a pomáhat bude i v okolí elektrárny.

ČEZ: Jeden Rosenbauer místo dvou Tater
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Speciální cisterna Rosenbauer pojme 15 tisíc litrů vody a dva tisíce litrů pěnidla. Kvalitní a rychlý zásah umožňuje moderní čerpadlo o výkonu deset tisíc litrů za minutu a dvě proudnice.  Ze střešní, dálkově ovládané, mohou hasiči zasáhnout do vzdálenosti sto metrů, dosah proudnice z přední části vozu je sedmdesát metrů.

„Modernizací prochází nejen zařízení elektrárny, ale i výbava našich hasičů. Ti musí zasáhnout kdekoli v elektrárně do čtyř minut. Vedle toho jsou připraveni pomoci i v okolí elektrárny,“ uvedl Jan Kruml, ředitel Jaderné elektrárny Temelín.

Nová cisterna nahradí dosavadní dva cisternové vozy Tatra 815 z roku 1998. Přitom kapacita vodní nádrže zůstane velmi podobná. „Nová cisterna má například i třikrát výkonnější čerpadlo, to navíc umožňuje také vysokotlaké hašení.

Řada moderních prvků pomůže rychlejšímu a kvalitnějšímu zásahu a to je v kritické situaci vždy velmi důležité,“ poznamenal Petr Měšťan, ředitel bezpečnosti jaderných elektráren ČEZ.

Od roku 2016 jsou profesionální hasiči ČEZ zařazeni do takzvaného poplachového plánu Jihočeského kraje. Vyžaduje-li to především rychlost zásahu, může krajský hasičský dispečink právě temelínskou jednotku povolat. Ročně takto hasiči elektrárny ve svém okolí zasahují v jednotkách případů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

Připravujete se na brzký konec v politice?

Aspoň na mě to tak přijde, když se ujímáte zpět Agrofertu. A je to tedy tak, že ten svěřenecký fond byl jen taková klička jak šikovně obejít zákon?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Železničáři se rozloučí s „banány“ na koridoru Praha – Ostrava – Žilina

10:17 České dráhy: Železničáři se rozloučí s „banány“ na koridoru Praha – Ostrava – Žilina

Po 46 letech končí provoz legendárních lokomotiv řady 151, původně E 499.2, přezdívaných například „…