Ani firmám, městům a obcím se nevyhýbají současné turbulence na energetickém trhu, řada z nich tak hledá rychle nové dodavatele jak elektřiny, tak plynu. Jedním z důvodů je ukončení činnosti řady obchodníků, dalším například náhlé jednostranné a pro zákazníka nevýhodné změny podmínek smluv ze strany řady dalších dodavatelů. Společnost ČEZ ESCO tak vyhrála řadu výběrových řízení a získala velký počet nových zákazníků. Téměř 30 smluv pro města a obce uzavřela po aukcích elektrické energie, které probíhají na komoditní burze PXE, kde je povinností výherce nakoupit minimálně 70 % vysoutěženého objemu energie na velkoobchodním trhu, což výrazně omezuje cenové spekulace. Žádný zákazník, který uzavřel během loňského roku kontrakt na PXE, tak neskončil v režimu dodavatele poslední instance (DPI).
Konkrétně během posledního čtvrtletí 2021 k ČEZ ESCO přišlo 1244 zákazníků s více než 11 tisíci odběrnými místy, kteří zasmluvnili 1 380 GWh elektřiny, a 633 zákazníků s více než 1 600 odběrnými místy, kteří zasmluvnili 669 GWh plynu.
„Smlouvu na dodávky elektřiny nebo plynu od ČEZ ESCO pro rok 2022 uzavřelo během posledního čtvrtletí loňského roku téměř 1 900 zákazníků z řad firem, měst a obcí. Jsme rádi, že zákazníci vnímají ČEZ ESCO jako důvěryhodného a stabilního partnera v dodávkách energií, na kterého se mohou kdykoliv obrátit,“ uvádí Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.
Novými odběrateli elektřiny jsou například slavný výrobce nápojů Kofola, strojírenský holding Wikov, výrobce ozubených kol a mechanických převodovek, nebo významný tuzemský výrobce autodílů BRANO. Zákazníky ČEZ ESCO se také staly Středočeský kraj a řada měst a obcí, jako například Most, Opava nebo Mladá Boleslav.
„Během podzimu jsme připravovali více než 300 nabídek na dodávku elektřiny nebo plynu denně. Veškerou naši obchodní i provozní kapacitu jsme zaměřili na to, abychom dotčeným zákazníkům dokázali předkládat nabídky, uzavírat s nimi smlouvy a realizovat změny dodavatele. Síly spojil celý komoditní tým, ať už šlo o obchodníky, kolegy z back office, middle office, operátory našeho call centra či kolegy z podpory prodeje. Museli jsme také za provozu řešit úpravy našeho systému, v reakci na prominutí DPH u energií v listopadu a prosinci 2021. Jsem velmi rád, že jsme to zvládli a doufáme, že s námi budou naši noví zákazníci spokojení,“ vysvětluje Martin Ludvík, ředitel úseku Komoditní produkty a služby ČEZ ESCO.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva