Lidé tak reagují na aktuální situaci, kdy se pokles cen na velkoobchodních trzích zastavil a zároveň se blíží začátek topné sezony a také konec stropů na obchodní část ceny. ČEZ Prodej začal dvou a tříleté fixované smlouvy nabízet po sedmiměsíční pauze způsobené energetickou krizí zákazníkům opět letos v březnu. Zákazníci se vracejí k fixacím. V nově uzavíraných smlouvách na elektřinu dosahuje podíl fixací jedné třetiny, u plynu je nyní dokonce fixovaných smluv více než těch bez fixace.
Zákazníci nejvíce preferují roční a tříleté kontrakty, tedy jistotu na rok, nebo právě naopak jistotu na co nejdelší dobu. Roste ale zájem také o dvouleté kontrakty. Ještě v květnu měly přitom fixované smlouvy u elektřiny pouze pětinový a u plynu třetinový podíl.
„Zájem o fixované produkty v posledních týdnech roste. Důvodem může být blížící se topná sezona a předpokládané ukončení platnosti vládních stropů. Více zákazníků si tak chce zajistit cenu před příští topnou sezonou. Zákazníci chtějí mít jasno, jaké ceny budou platit i v budoucnu, a někteří také sledují velkoobchodní ceny energií, které v poslední době přestaly klesat, dokonce se mírně zvýšily. Řada zákazníků má zájem o tříletý fix s postupně se snižující cenou, což ukazuje, že preferují jistotu na delší dobu,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
ČEZ Prodej přestal víceleté fixace aktivně nabízet v polovině loňského roku, když ceny na burze atakovaly historická maxima. Znovu je zavedl do nabídky letos na jaře, když se situace uklidnila a ceny začaly opět klesat. Produkt ale mezitím prošel inovací: jako první na trhu nabídnul ČEZ Prodej schodový princip, kdy cena za elektřinu každý rok fixace klesá. Model se natolik uchytil, že jej začaly v různých obměnách nabízet i další hráči na trhu. Zákazník se tak nefixuje na jedné ceně po celou dobu trvání smlouvy, ale má výhodu postupně klesající ceny každý rok.
Na tento fixovaný produkt s postupně se snižující cenou mohou bez jakýchkoliv sankcí přejít i domácnosti, které si v loňském roce zafixovaly ceny vysoko nad stropy: celý letošní rok tyto zákazníky vládní cenové stropy chrání, ale po jejich předpokládaném ukončení by domácnosti musely platit výrazně více. Těchto zákazníků má ČEZ Prodej celkem 160 000. Postupně jsou kontaktováni (telefonicky, e-mailem, SMS zprávou či dopisem), aby si sjednali nový výhodnější produkt s klesající cenou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva