ČMKBK: Cena elektřiny mírně vzrostla

18.04.2017 15:30 | Zprávy

Na Českomoravské komoditní burze Kladno (ČMKBK) bylo v 15. týdnu uzavřeno 6 kontraktů na dodávku 1,5 tisíce MWh elektřiny pro konečné odběratele v hodnotě 1,3 milionu korun.

ČMKBK: Cena elektřiny mírně vzrostla
Foto: cmkbk.cz
Popisek: Českomoravská komoditní burza Kladno - logo

Cena dvouletého kontraktu elektřiny v nízkém napětí vzrostla proti poslednímu obchodování s tímto produktem z letošního února o 0,6 procenta na úroveň 847 Kč/MWh.

Rozhodnutí nakoupit i v letošním roce elektřinu na ČMKBK zveřejnilo koncem března město Liberec. „Efektivnější způsob, jak pro město zajistit nejlepší možnou cenu na trhu, neexistuje, vloni jsme ušetřili 13 milionů,“ říká v tiskové zprávě města náměstek primátora pro technickou správu majetku Tomáš Kysela.

Na Českomoravské komoditní burze Kladno nakupuje Liberec elektřinu a plyn od roku 2012, a to vždy na kalendářní rok. Vysoutěžené ceny platí pro všechny objekty, které město spravuje, a pro všechny městem zřízené příspěvkové organizace i některé akciové společnosti. Spolu s Libercem se do centralizovaného nákupu energií pravidelně zapojují také okolní obce, např. Jablonné v Podještědí, Rokytnice nad Jizerou, Svijany, Hrádek nad Nisou, Rychnov u Jablonce nad Nisou a další, uvádí se v tiskové zprávě.

Českomoravská komoditní burza Kladno vznikla v roce 1995 dle zákona č. 229/1992 Sb., o komoditních burzách a na základě státních povolení udělených Ministerstvem průmyslu a obchodu a Ministerstvem zemědělství. Obchodování s energiemi organizuje ČMKBK v samostatné sekci Energetická burza od roku 2002, která je tak první energetickou burzou v České republice a největším energetickým burzovním trhem s dodávkami energií ve střední Evropě.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚOHS: Úřad povolil dvě fúze ve zjednodušeném řízení

7:14 ÚOHS: Úřad povolil dvě fúze ve zjednodušeném řízení

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil v posledních dnech dvě spojení soutěžitelů. V obou pří…